Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Субъекты рынка негосударственного пенсионного обеспечения призывают руководство страны не допустить внесения изменений в Закон Украины "О негосударственном пенсионном обеспечении", предложенных ЛСОУ (укр.)

10:39 23.08.2005 |

Економіка

Суб'єкти ринку недержавного пенсійного забезпечення, а саме недержавні пенсійні фонди, адміністратори недержавних пенсійних фондів та компанії з управління активами, звернулися з відкритим листом від 18 серпня 2005 року до Президента України, Прем'єр - Міністра України та Голови Верховної Ради України з проханням не допустити руйнування соціальної спрямованості Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (далі - Закон) шляхом проведення принципових змін, запропонованих Лігою страхових організацій України (ЛСОУ).

Даний Закон розроблявся протягом кількох років профільними державними установами у тісному співробітництві з авторитетними міжнародними організаціями, відповідає європейським стандартам. Закон орієнтований перш за все на інтереси учасника (майбутнього пенсіонера) пенсійної системи. Так, він гарантує громадянину право власності на всі пенсійні накопичення з моменту відкриття пенсійного рахунку, не зважаючи на те, хто здійснює внески - роботодавець, профспілка або сам громадянин.

Закон також проектувався з урахуванням позитивного і негативного світового досвіду з метою створення максимально прозорої і надійної системи недержавного пенсійного забезпечення (НПЗ). Це досягається за рахунок розподілу функцій системи НПЗ між різними спеціалізованими суб'єктами та високими вимогами до них, високого рівня прозорості та нагляду за діяльністю всіх суб'єктів системи з боку держави, учасників та громадськості.

Згідно до Закону, за страховими компаніями збережено їх традиційну функцію - страхування ризиків, а саме, втрати працездатності та виплати довічної пенсії. Не зважаючи на це, ЛСОУ наполегливо намагається схилити Держфінпослуг та Кабінет Міністрів до позиції, згідно якої страховики мають право одноосібно здійснювати не тільки страхування ризиків, але й функції інших суб'єктів НПЗ (в тому числі накопичення пенсійних внесків, інвестуванням пенсійних активів, ведення персоніфікованого обліку та інші) посилаючись на обмеженням їх прав у вільній конкуренції на ринку фінансових послуг.

Представники недержавних пенсійних фондів наполягають, що конкуренція в такій соціально значимій сфері, як недержавне пенсійне забезпечення, можлива лише між професійними суб'єктами НПЗ в межах їх спеціалізації, визначеної законом. Притримуючись логіки страховиків, свої права на вільну конкуренцію в системі НПЗ можуть вимагати і інші оператори фінансового ринку - кредитні спілки, ломбарди, управителі фондів фінансування будівництва і нерухомості та інші. При цьому, ідеологія запропонованих страховиками змін порушує принципи Закону щодо прозорості і надійності системи НПЗ та, найголовніше, суттєво погіршує права громадян через обмеження їх права власності на пенсійні накопичення та можливість проведення ризикованих операцій з пенсійними коштами.

На думку представників недержавних пенсійний фондів, переорієнтація Закону з соціально - спрямованого на бізнес - спрямований призведе до зменшення соціальної значимості та суттєвого погіршення надійності системи НПЗ, і загрожуватиме успішності самої пенсійної реформи.

Президенту України

Ющенку В.А.

Голові Верховної Ради України

Литвину В.М.

Прем'єр - Міністру України

Тимошенко Ю.В.

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

Звернутися до Вас з цим листом нас змусили події, що розгортаються останнім часом довкола питання про внесення змін до законів України "Про недержавне пенсійне забезпечення" та "Про страхування".

Коротко суть проблеми полягає в тому, що страхові організації, звинувачуючи Держфінпослуг у лобіюванні інтересів недержавних пенсійних фондів, намагаються змінити концепцію Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" шляхом внесення відповідних змін, які б дозволяли надавати страховикам послуги з пенсійного страхування на умовах страхування життя, передбачених Законом "Про страхування", а не на умовах пенсійного забезпечення, передбачених Законом "Про недержавне пенсійне забезпечення". Ці умови докорінним чином різняться, зокрема, в частині, що стосується:

- порядку персоніфікації страхових внесків;

- моменту настання права власності на накопичені кошти;

- порядку формування страхових резервів;

- вимог щодо диверсифікації пенсійного портфелю;

- особливостей управління пенсійними активами;

- права на успадкування пенсійних коштів та ін.

Закон України "Про недержавне пенсійне забезпечення", який було прийнято Верховною Радою у 2003 році, розроблявся протягом кількох років. У його розробці приймали участь Комітет Верховної Ради у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, Комітет з питань фінансів і банківської діяльності, Комітет з питань соціальної політики та праці, Комітет з питань бюджету, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку та ін. Завдяки активній участі у підготовці законопроекту представників впливових міжнародних організацій (Світовий банк, Агенція з міжнародного розвитку США, компанія ПАДКО), було враховано позитивний та негативний досвід функціонування та реформування пенсійних систем розвинутих країн світу та країн, що стали на шлях ринкових перетворень.Чинне українське законодавство у сфері недержавного пенсійного забезпечення (НПЗ) було розроблене у відповідності до європейських стандартів та міжнародних принципів регулювання пенсійних систем, що діють з 2001 року. Зазначені стандарти приділяють максимальну увагу захисту інтересів конкретної людини - майбутнього пенсіонера, а не фінансових установ, що повністю відповідає концепції програми Кабінету Міністрів "Назустріч людям."

В Законі "Про недержавне пенсійне забезпечення" це досягається завдяки чіткому розподілу функцій та ризиків між спеціалізованими суб'єктами ринку, а саме:

- недержавні пенсійні фонди (НПФ) здійснюють накопичення пенсійних коштів і виплати, не пов'язані з ризиками;

- адміністратори НПФ проводять операції з клієнтами НПФ від імені фонду;

- компанії з управління активами інвестують активи НПФ в рамках визначеної фондом інвестиційної стратегії;

- банки зберігають активи пенсійних фондів та забезпечують контроль за дотриманням інвестиційної політики НПФ;

- страхові компанії страхують ризики втрати працездатності та виплати довічної пенсії.

Таким чином, прозорість та надійність системи НПЗ забезпечується завдяки відокремленню коштів НПФ від господарської діяльності інших суб'єктів НПЗ та пов'язаних з нею ризиків, а також завдяки публічності діяльності НПФ та багатосторонньому нагляду з боку:

- держави, в особі Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національного банку та ін.;

- незалежних суб'єктів системи НПЗ - банків - зберігачів та аудиторів;

- громадськості - зборів засновників НПФ, наглядової ради та всіх учасників НПФ.

Кабінетом Міністрів України було доручено Державній комісії з регулювання ринків фінансових послуг у липні 2005 року подати на розгляд проект змін до Закону "Про недержавне пенсійне забезпечення", які б враховували зміни законодавства в частині державної реєстрації юридичних осіб, а також усували деякі технічні недоліки, не змінюючи основної суті цього закону. Проект змін, розроблений Держфінпослуг до Закону "Про недержавне пенсійне забезпечення", не містить жодної норми, що звужує або іншим чином обмежує участь страхових організацій у недержавному пенсійному забезпеченні громадян. Але страхові компанії розповсюджують про зміст законопроекту інформацію, що не відповідає дійсності.

Користуючись нагодою, страхові компанії сьогодні безпідставно намагаються провести докорінну "ревізію" чинного законодавства та схилити Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг до рішень, спрямованих не на вирішення соціальних проблем та реформування пенсійної системи, а на переорієнтування Закону у відповідності до власних бізнес - інтересів. Діяльність страхових компаній в системі НПЗ формувалась в умовах відсутності законодавчого регулювання і наразі здійснюється з грубими порушеннями Закону "Про недержавне пенсійне забезпечення". Законодавчий вакуум призвів до того, що страхові компанії самостійно встановлюють правила страхування в системі НПЗ, вигідні для страховика та підприємств - роботодавців за рахунок ущемлення інтересів громадянина.

Так, правила страхування багатьох компаній передбачають втрату пенсійних накопичень громадянина у випадку розірвання трудових відносин з роботодавцем, договірних відносин зі страховиком, або навіть у випадку смерті. На противагу цьому Закон "Про недержавне пенсійне забезпечення" закріплює право власності на пенсійні накопичення за громадянином з моменту відкриття пенсійного рахунку, а не за роботодавцем чи НПФ, і гарантує їх успадкування у випадку смерті.

При цьому, відсутність законодавчих обмежень дозволяє страховикам щедро заохочувати агентів та формувати власні прибутки за рахунок пенсійних внесків громадян. Існуючий порядок також дозволяє страховикам здійснювати виплати своїм клієнтам за рахунок пенсійних накопичень інших вкладників. Це не виключає утворення "фінансових пірамід", дестабілізації фінансового ринку та дискредитації системи НПЗ та пенсійної реформи в цілому.

Страхові компанії вже сьогодні, не очікуючи прийняття змін до Закону "Про страхування", залучають пенсійні кошти на умовах НПЗ, не дотримуючи єдиних вимог Закону "Про недержавне пенсійне забезпечення", що застосовуються до НПФ і страховиків, зокрема таких, як диверсифікація пенсійних внесків згідно з установленими нормативами інвестування, обмеження на інвестиційні операції з окремими видами активів, зберігання пенсійних активів у банку - зберігачі, управління пенсійними активами із залученням сертифікованих фахівців, персоніфікація пенсійних внесків із застосуванням сертифікованого програмного забезпечення тощо. У разі законодавчого закріплення такої практики та внесення інших концептуальних змін до Закону "Про недержавне пенсійне забезпечення", на яких ультимативно наполягають страхові компанії, буде порушено принцип розподілу різних ризиків між різними суб'єктами системи НПФ. В страхових компаніях будуть сконцентровані і операційні ризики, і всі ризики при інвестуванні активів, а також демографічні ризики, що значно знизить рівень фінансової надійності страховиків системи НПЗ.

Крім того, послуги страхових компаній з так званого "накопичувального страхування", на здійсненні якого наполягають страховики, суперечать самій суті страхової діяльності - наявності ризиків та подій, які мають ймовірність настання.

Враховуючи викладене, просимо:

- не допустити руйнування соціальної спрямованості Закону "Про недержавне пенсійне забезпечення" з метою "легалізації" незаконної діяльності страхових компаній в системі недержавного пенсійного забезпечення;

- утриматись від внесення принципових змін до законодавства у системі НПЗ;

- включити представників НПФ та професійних учасників системи НПЗ до робочої групи з питань внесення змін та доповнень до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення;

- провести широке громадське обговорення шляхів впровадження НПЗ в Україні.

Директор ТОВ "Адміністратор пенсійного фонду "Центр персоніфікованого обліку", кандидат економічних наук Голова Ради Об'єднаного пенсійного фонду, кандидат економічних наук, заслужений економіст України

О.В. Мірошниченко

Голова Ради Професійного недержавного пенсійного фонду хіміківУкраїни, лауреат державної премії України, заслужений працівник промисловості України

О.Г. Голубов

Член Ради Відкритого НПФ "Соціальний стандарт", Член наглядової ради НБУ

А.В. Федоренко

Голова Ради НПФ"УкрсоцФонд"

О.Ю. Попова

Голова Ради Корпоративного пенсійного фонду "Аваль", заслужений економіст України

В.П. Тентюк

Голова Ради КНПФ "Соціум"

І.В. Роговець

Голова Ради Корпоративного недержавногопенсійного фонду АТ "ВАБанк"

Ж.О. Павлішина

Голова Ради ВНПФ "Золотий Вік"

Б.В. Оксененко

Генеральний директор ТОВ "Адміністратор недержавних пенсійних фондів "Пенсійний капітал"

В.М. Онищук

Генеральний директор ТОВ "Укрсоц - Капітал"

С.В. Савчук

Директор ТОВ "Перший адміністратор пенсійного фонду"

А.С. Кадькаленко

ДиректорТОВ "КУА "Гарантія - Інвест"

І.Я. Сірик

Директор ТОВ "Адміністратор недержавного пенсійного фонду МАКСстимул"

В.Є. Тахтай

Заступник Голови Правління ЗАТ "КУА "Альтера Ессет Менеджмент"

О.А. Матусевич

Директор ТОВ "Всеукраїнський адміністратор пенсійних фондів"

А.О. Бахмач

Генеральний директор КУА "Венчурні інвестиції"

О.М. Колесник

Виконавчий директор КУА "Ай К'ю Технолоджі"

Т.П. Іщук

Генеральний директор ТОВ "КУА "Співдружність Ессет Менеджмент"

О.А. Гусятинський

Генеральний директор ТОВ "КУА - АПФ "Пріоритет - Капітал"

Г.В. Воронов

За матеріалами: BIN.ua
 

ТЕГИ

Курс НБУ на сьогодні
 
за
курс
uah
%
USD
1
41,0976
 0,0384
0,09
EUR
1
45,4622
 0,0396
0,09

Курс обміну валют на сьогодні, 10:55
  куп. uah % прод. uah %
USD 40,8896  0,11 0,26 41,4704  0,08 0,18
EUR 45,2466  0,10 0,22 45,9552  0,02 0,03

Міжбанківський ринок на сьогодні, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,2550  0,18 0,44 41,2800  0,19 0,46
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес