Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Зимова сплячка: паливо у гурті слабко відреагувало на зростання котирувань

 

Наприкінці минулого тижня ринок досить спокійно відреагував на зростання європейських котирувань дизельного пального. Низький попит, достатня кількість пропозицій і нисхідна динаміка ф'ючерсів на газойль на Лондонській біржі 21 лютого тримали ціни від повноцінної реакції. Крім того, продовжують впливати на ціноутворення морози, а точніше неготовність багатьох партій до цих нелабораторних випробувань.

Європейські котирування додали у середньому $19/т, або близько 0,80 грн/л. Найбільше тижневе здорожчання було зафіксовано на півночі Європи - +$22-25/т, до $744-752/т.

Але 21 грудня на Лондонській біржі ф'ючерси на газойль за підсумками дня зменшилися на $20/т, до $711/т, що виправдало очікування учасників ринку на зниження котирувань.

Зимова сплячка: паливо у гурті слабко відреагувало на зростання котирувань

 

Попит залишається досить слабким.

«Низький сезон триває. Проливи на АЗК знижуються, а для сільського господарства ще рано. Залежно від погодних умов аграрії почнуть купувати в березні-квітні», - зазначив один із трейдерів.

«Через безпекову ситуацію запаси пального у сільському господарстві мало хто робить», - додав інший.

Щодо постачання, то минулого тижні, з 17 по 20 лютого, середньодобове відвантаження пального на південні термінали збільшилося на 24% порівняно з тижнем раніше і становило 6,8 тис. т. Загалом у країну було імпортовано 75 тис. т дизпального, що в добовому еквіваленті становить майже 19 тис. т (+31%).

Але 21 лютого через погодні умови рух по Суліні було зупинено, що вплинуло на темпи надходження дизпального на південь. Зі слів учасників ринку, ресурсу на розвантаження цього дня було небагато.

З 10 по 16 лютого найбільші обсяги пального по Дунаю надходили з Hellenic Petroleum (11,7 тис. т). Згідно з попередньою інформацією, з березня по травень виробник планує зупинитися на ремонт, що позначиться на обсягах відвантажень з Греції: у березні зниження становитиме 150 тис. т, у квітні - 300 тис. т і у травні - 120 тис. т. Щомісячно грецькі термінали експортують 350-500 тис. т дизелю.

На південних терміналах ціни на дизель становили 44,50-45,50 грн/л. Ближче до нижньої межі у більшості продають компанії, які не є прямими імпортерами на цьому напрямку, а саме «Укройлпродукт» («Фактор»), «Юкас Петроліум», «ТД Старт Агро», «Нафтостарттрейд» і т.д..

«Дизель з низькою морозостійкістю намагаються реалізувати швидко, тому і ціни нижчі. У воді його температура +5-70С, а ось при розвантаженні в авто він замерзає. Тому прагнуть продати до останнього літра», - розповіли в одній із паливних компаній.

Верхня межа належить «Мартін Трейду», на 0,10 грн/л нижче у «АТ Енерго Трейд», «Солар Оіл» і «Дюваль компані». За підрахунками enkorr, з урахуванням котирувань CIF Med на 20 лютого премії до цін становили $57-77/т.

Не дивно, що у багатьох з'являються думки про паузу в імпорті й перехід на закупівлі в інших імпортерів. Але і тут є ризики.

«По-перше, можна натрапити на когось типу компанії «Континенталь Трейд», яка вже понад півроку винна своїм клієнтам, і шанси на повернення мізерні. По-друге, контрагент протягом 180 днів може опинитися у ризикових», - розповів один зі співрозмовників.

У прикордонних областях на заході країни ціни на дизель варіюються у межах 46,05-47,60 грн/л. На нижній межі продає пальне ЗПЕК у Львівській області, на верхній - «Мартін Трейд» у Волинській.

На суходолі з румунського напрямку пальне пропонували за 46,90 грн/л «Мартін Трейд», «АТ Енерго Трейд», УНТК.

Зимова сплячка: паливо у гурті слабко відреагувало на зростання котирувань

 

На заході з 10 по 16 лютого зросли постачання з Польщі й з Литви на 30% і 56% відповідно, до 29,4 тис. т і 11 тис. т, завдяки збільшенню відвантажень з PKN Orlen: з Польщі залізничні обсяги зросли у 2 рази, до 15,1 тис. т, з Литви - поновилися і становили 1,7 тис. т. Приріст автопартій Orlen Lietuvа становив 33% (9,3 тис. т).

Одною з причин збільшення обсягів дизелю з «Орлену» є його стійкість до українських морозів.

«При зниженні температури повітря ми перейшли на закупівлю дизелю на заході, бо південь почав замерзати», - розповіли в одній із роздрібних мереж з південно-східної частини країни.

Також у нагоді став «трубний» продукт.

«Непогано, що на ринку є стабільне джерело якісного пального. Коли на півдні все замерзло, цей канал постачання став у нагоді», - ділиться один з великих трейдерів.

За матеріалами: EnKorr
 

ТЕГИ

Курс НБУ на сьогодні
 
за
курс
uah
%
USD
1
41,5470
 0,0357
0,09
EUR
1
46,7528
 0,1342
0,29

Курс обміну валют на 09.05.25, 10:37
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,1362  0,02 0,05 41,7372  0,07 0,16
EUR 46,4845  0,22 0,46 47,2759  0,16 0,34

Міжбанківський ринок на 09.05.25, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,5250  0,00 0,01 41,5500  0,02 0,04
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес