Фінансові новини
- |
- 19.12.25
- |
- 17:11
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
Захід країни очікує навалу дизелю
12:51 29.04.2024 |
Ринок продовжує потерпати від профіциту дизельного пального, що, як з'ясувалося, є частиною загальноєвропейської проблематики. Це особливо відчувається на дунайських базисах, де ціни продовжують стрімко знижуватися. Здешевшанню ДП в країні також сприяють і тенденції зовнішнього ринку.
За тиждень європейські котирування майже не змінилися, а ось порівняно з 1 квітня знизилися в середньому на $74/т, або 2,96 грн/л.
Але основною новиною цього тижня стало розблокування 22 квітня одного з найбільших прикордонних переходів на польсько-українському кордоні - «Ягодин-Дорогуськ».
«У середу рух через КПП був активним. Проходження кордону займало біля 10 годин», - розповів один з імпортерів.
Зазначимо, що ще триває страйк на прикордонному переході «Рава-Руська-Гребенне». Але, згідно з даними сервісу «єЧерга», станом на ранок 26 квітня тривалість черги на цьому ПП становить близько 4 днів.
Поновлення руху через західний кордон збільшило попит на пальне з цього напрямку. Хто поїхав забирати законтрактований раніше ресурс, хто придбати новий.
Про позитивну динаміку кажуть і польські колеги. Як раніше повідомляв enkorr, на одній із баз Unimot було вибрано майже весь квітневий ресурс.
Активна закупівля нових партій ресурсу на заході здається дивною у період значного переливу ринку.
«Це було короткострокове пожвавлення, яке виникло через привабливість цін. Але протягом кількох днів вартість дизелю на українському ринку досягне позначок польського паритету, що може знизити активність відвантажень з цього напрямку, - коментує ситуацію засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко. - Хоча не слід забувати про власників бензовозів і їх подекуди нераціональну політику, які відправляють свої машини винятково щоб завантажити транспорт і «щоб водії не звільнялися».
З його слів, наразі вигідніше закуповувати дизель на внутрішньому ринку.
Крім того, на ринку шириться інформація про таку переорієнтацію таких великих гравців як ОККО й WOG. Але в компанії ОККО такі чутки спростували.
Також відомо про значні закупівлі пального у трейдерів компанією «Укрнафта».
Поки ситуація на заході ще збалансована.
«Мало часу минуло. Та якщо всі й надалі везтимуть ДП більше, ніж потрібно ринку, то захід може спіткати доля півдня», - розповів генеральний директор компанії «УНТК» Олексій Дронніков.
Після відкриття польського кордону південь втратить певну кількість своїх споживачів із західних і центральних регіонів.
«Якщо кордон працюватиме і надалі, ми, найімовірніше, повернемося до закупівлі дизелю на заході. Бо останнім часом нашим напрямком постачання в основному був південь», - зазначили в одній із паливних компаній з західного регіону.
Наразі південь продовжує «тонути» в ресурсі.
«З такою кількістю пропозицій про заробіток годі й говорити. Маржа, коли вона є, мізерна. Частіше продаєш або в нуль, або «в мінус», - зазначив один з імпортерів із цього напрямку.
Інший наголосив, що таке наповнення ринку не дає відчути попит на ДП.
На півдні середня вартість ресурсу за тиждень знизилася на 0,45 грн/л, до 42,47 грн/л. Більш суттєво здешевшав дизель на дунайських терміналах: на 1,00 грн/л, до середньої 41,90 грн/л. Більшість пропозицій були в межах 41,65-42,00 грн/л. Намагаються втримати ринок «Анвітрейд» (42,10 грн/л) і UNIMEX (42,20 грн/л). Для порівняння, на ринку були пропозиції йза 41,40-41,60 грн/л.
На заході ціни просіли на 0,70 грн/л, до 43,79-45,70 грн/л. Мінімальну вартість дизельного пального було зафіксовано в компаній GTS Trading (43,79 грн/л) і Nexen Oil (43,80 грн/л), які є помітними операторами ринку «бочок» у західному регіоні.
Квітнева ситуація з профіцитом вплинула на плани закупівель ресурсу в травні. Так, деякі компанії з півдня планують зменшити спотові обсяги.
«На «термові» зобов'язання ми вплинути не можемо, їх треба виконувати. А ось спот зменшимо. Якщо таку ініціативу підтримає ринок, то це дасть можливість повернути рентабельність», - сподівається один із імпортерів.
Але готові на таке не всі.
«Зменшення не плануємо, тримаємось....», - каже «південний» трейдер, який у квітні увійшов у трійку лідерів з постачання ДП з цього напрямку.
Наразі середня вартість дизельного пального в країні становить 44,75 грн/л, що на 0,69 грн/л менше, ніж на початку тижня. Останній раз такий рівень цін було зафіксовано в кінці січня цього року. Про це свідчить моніторинг Консалтингової групи «А-95».
Імпорт продовжує зростати
Минулого тижня середньодобовий імпорт дизельного пального зріс на 18% порівняно з тижнем раніше і становить 21,4 тис. т ресурсу. Це сталося за рахунок збільшення відвантажень залізничним транспортом і на дунайські термінали.
Обсяги автомобільних партій ДП з 15 по 21 квітня продовжували знижуватись. Постачання ресурсу бензовозами з Румунії не зазнали змін, а ось із Польщі й країн Балтії знизилися сумарно на добу на 18% і становили 0,77 тис. т.
Минулого тижня на 11% знизилося автомобільні постачання дизелю з Orlen Lietuva, до 24 бензовозів на добу, а ось відвантаження залізницею зросло в 2 рази, до 1,4 тис. т на добу. Зазначимо, що литовський виробник зменшив ціну на автомобільні партії ДП на наступний тиждень з $854-871/т до $830-848/т залежно від базису. При цьому орленівський дизель наразі найдешевший серед пропозицій на зовнішньому ринку.
Постачання ДП залізницею минулого тижня показало приріст майже на всіх напрямках. Загалом середньодобовий імпорт пального з 15-21 квітня становив 8,14 тис. т., 64% з яких припало на відвантаження з Польщі.
Одним із цікавих фактів у постачанні дизельного пального на півдні було відвантаження компанією «Ексон Юк» (входить до «Трейд Коммодіті») ресурсу з Ізраїлю. Так, трейдер імпортував 1 тис. т ДП з заводу в Хайфі. Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», останній раз дизель з Ізраїлю відвантажували у липні 2022 року.
* * *
Зниження імпорту з півдня малоймовірно, вважають великі гравці. Ситуацію з економікою погіршить імпорт із заходу, який оговтується після багатомісячної блокади. Гуртовики із заздрістю дивляться на рітейлерів, у яких націнка на дизелі наближається до 10 грн/л.
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


Саміт Європейського Союзу затвердив рішення про спільне запозичення для України на суму 90 млрд євро.
Президент України Володимир Зеленський повідомив, що поки що не зміг
отримати розгорнуту відповідь про алгоритм дій США в рамках гарантій
безпеки Україні на випадок повторної агресії РФ.
Власники 99,06% ВВП-варантів, які перебувають в обігу на загальну суму $2,635 млрд, підтримали їх повний обмін на звичайні єврооблігації України, йдеться у біржовому повідомленні України у четвер.
З 1 січня 2027 року платники єдиного податку з доходом від 1 млн грн повинні будуть сплачувати 20% ПДВ
Кабінет міністрів України дозволив Міністерству фінансів понаднормово
запозичити 55 млрд грн. Їх планують використовувати на початку
наступного року.
Кожен власник складу рано чи пізно стикається з банальною проблемою -
місця не вистачає. Товарів стає більше, асортимент росте, а стіни
приміщення залишаються на місці.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
Цього тижня ціни на нафту впали нижче за $60 за барель, оскільки
інвестори намагаються зрозуміти прагнення президента США Дональда Трампа
припинити розв'язану росією повномасштабну війну проти України й
витіснити президента Венесуели Ніколаса Мадуро.
Індекс відновлення ділової активності (ІВДА) в Україні погіршується
третій місяць поспіль і з 0,03 у жовтні знизився до 0 у листопаді,
свідчать результати щомісячного опитування підприємств, проведеного
Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД).
У результаті перегляду переліків об'єктів критичної інфраструктури уряду
вдалося вивільнити щонайменше 800 МВт електричної потужності, повідомив
заступник міністра енергетики України Олександр В'язовченко на
ранковому брифінгу в п'ятницю.
Регулятор банківського ринку вважає, що Верховна Рада повинна відійти від практики мораторіїв на роботу з NPL
Щорічне зростання чистих гривневих кредитів бізнесу прискорилося до 35%, а роздрібного кредитування - до 33%.
Міжнародні партнери із початку 2025 року
передали Україні 962 од. обладнання для розподіленої генерації, завдяки
якому в енергосистему додано понад 450 МВт генеруючих потужностей.
На перших з початку війни місячних аукціонах за європейськими
правилами розподілені всі 804 МВт запропонованої потужності міждержавних
перетинів з Угорщиною, Словаччиною та Румунією для імпорту
електроенергії в січні 2026 року, передає Енергореформа.
Йдеться про застосунок, пов'язаний із Sei - блокчейном рівня Layer 1,
який створили спеціально для торгівлі цифровими активами. Застосунок
попередньо встановлюватимуть на всі нові смартфони Xiaomi, що
продаватимуться за межами материкового Китаю та США.
За словами спікерів, одразу після початку повномасштабного вторгнення РФ
у лютому 2022 року Україна перенесла критичні масиви даних до
дата-центрів на території ЄС. Уже в 2023 році стратегія була
трансформована в бік створення суверенних національних дата-центрів із
підтримкою транскордонних рішень резервного копіювання.
Google анонсувала новий експериментальний веббраузер під назвою
Disco, що орієнтований на інтеграцію ШІ у процес перегляду сторінок.
Першою функцією браузера стала GenTabs - віджети, створені на основі
відкритих вкладок, історії чатів і запитів користувача.
AMD може розглядати 2-нм техпроцес Samsung для випуску майбутніх
чипів. Про це повідомляють джерела з Південної Кореї.
Європейський Союз розглядає можливість п'ятирічної відстрочки своєї
заборони на використання двигунів внутрішнього згоряння після сильного
тиску з боку деяких найбільших автомобільних країн регіону.
Зловмисники застосовують нову схему для поширення шкідливого ПЗ Atomic
macOS Stealer (AMOS), використовуючи довіру користувачів до чат-ботів на
зразок ChatGPT від OpenAI чи Grok від xAI. Про це повідомляє Huntress у
своєму дослідженні.
У листопаді український автопарк поповнили понад 11 тис.
автотранспортних засобів на акумуляторних джерелах живлення (BEV). Це
майже втричі більше, ніж у листопаді торік.