Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Черги й світ тримають оптовий ринок пального в тонусі

Черги й світ тримають оптовий ринок пального в тонусі

 

Друга декада жовтня була досить напруженою для оптового ринку й закінчилась невеличким зростанням цін. Збільшення європейських котирувань і складна ситуація на кордоні - основні чинники, які визначали рух ринку.

За тиждень із 13 по 19 жовтня середня ціна на дизпальне в Середземномор'ї збільшилася на $41/т (до $922/т), а на півночі Європи - на $40/т (до $936/т). Невідомо, як розвиватиметься ситуація надалі, але наявне здорожчання містить у собі потенціал збільшення гуртових цін на 1,5 грн/л. У той же час минулого тижня математично ринок мав потенціал для зниження.

Зовнішній чинник накладається на досить нервову ситуацію з імпортом унаслідок черг на кордоні. 17 жовтня додалися анонсовані раніше нововведення в оформленні документації, згідно з якими імпортер повинен показати повний ланцюжок руху пального від виробника до українського кордону й мати сертифікати якості й походження не тільки від постачальника, а й від виробника. Скажімо так, це також не сприяло пришвидшенню постачань.

Окремі компанії зіткнулися з проблемою надання сертифікатів походження європейського палива від виробника. «Між країнами, які знаходяться в одній митній зоні, такі сертифікати не передбачено», - розповів один із трейдерів.

«Митники вимагали подібний список документів і до 17 жовтня, але зараз все одно є відмови в розмитненні», - зазначили в іншій компанії.

«Ми готувались до цього заздалегідь, збирали необхідні документи, але однаково одного документа не вистачає. Зараз чекаємо на нього», - бідкаються трейдери.

Вочевидь для адаптації до нових правил знадобиться ще не один тиждень.

Стоїмо!

На кордонах ситуація суттєво не змінилась. На півдні тривають перевірки молдавського й болгарського пального. Зі слів операторів ринку, на терміналі у Русе ДТ не пропонують.

«З Білозема нам розмитнитись вдалося, але було дуже складно», - розповіли в одній із компаній.

Наразі пропозиції дизпального з цього терміналу на ринку є. Зокрема, за нашими спостереженнями, компанія «Трейдлім» пропонувала ресурс із бази у Білоземі за 47 грн/л з урахуванням доставки до кордону.

На румунському напрямку ситуацію ускладнюють черги на КПП. Згідно з даними сервісу «єЧерга», наразі для виїду треба 7-12 днів.

Імпортери, які застрягли на півдні, масово почали перекидати парк на північ, що викликало додатковий ажіотаж на пальне з цього напрямку й зростання премії до $90-110/т.

Черги на півночі залишаються значними - 9-12 днів.

За даними enkorr, з 13 по 19 жовтня кількість задекларованих бензовозів зменшилася на 13% порівняно з тижнем раніше. Тим часом обсяг ввезеного ДТ збільшився на 12%.

Наразі частина трейдерів знімає свої пропозиції ДТ, чим підсилює хвилювання покупців і підбадьорює щасливих власників вільних ресурсів.

Зі слів операторів ринку, дуже важливо налагодити оперативне постачання дизельного пального, щоб уникнути дефіциту ресурсу на ринку країни. У той же час деякі співрозмовники не виключають виникнення у листопаді картини, притаманної українському ринку протягом останнього року: на поточному ажіотажі трейдери наконтрактують обсяги за високими цінами, а у листопади ринок знов зануриться у профіцит і збитки.

За матеріалами: EnKorr
 

ТЕГИ

Курс НБУ на завтра
 
за
курс
uah
%
USD
1
41,2796
 0,0350
0,08
EUR
1
43,6532
 0,1855
0,43

Курс обміну валют на 15.11.24, 10:46
  куп. uah % прод. uah %
USD 40,9788  0,08 0,20 41,6023  0,08 0,18
EUR 43,3808  0,23 0,53 44,1500  0,26 0,58

Міжбанківський ринок на 15.11.24, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,2625  0,01 0,02 41,3000  0,01 0,02
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес