Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Бензин: чому місцями сухо?

 Сергій Куюн, директор Консалтингової групи «А-95»

У кількох мережах зник бензин, і не тільки він. Зокрема це мережі «Укрнафта» і «БРСМ». Це насправді чимало, адже сумарно вони оперують майже 750 АЗС - понад 15% від загальної кількості. Тому не дивно, що на кілька годин зникає бензин і в деяких популярних мережах. Що відбувається?

Аналіз даних показує, що в грудні в Україну надходять рекордні обсяги імпорту й бензину, і ДП, які відчутно вищі від «гарячих» літніх місяців. Якщо без подробиць, то в грудні тижневі постачання бензину на 30%, а дизелю - на 25% вищі, ніж у попередні чотири місяці.

Ажіотажу немає, половина працюючих станцій стоять порожніми в очікуванні покупців. Отже, немає й системної проблеми. Йдеться про локальні обставини й факапи.

Після раптової «націоналізації» «Укрнафта» на початку листопада залишилась без постачальника пального - групи «Приват». Цим проблема не вичерпується - «приватівці» також забезпечували логістику, а для мережі з понад 500 АЗС це 80-100 машин. Станом на тиждень тому, зі слів нового голови компанії Сергія Корецького, в мережі працювало всього 20 АЗС, щоправда, частина була в ауті через відсутність генераторів. Він повідомив, що пальне шукають, сподіваються відновити продаж протягом тижня. Для бензовозів хочуть провести тендер на закупівлю.

За наявними даними, пилососили пальне з ринку й «приватівці».

Гадаю, не в останню чергу саме це, а не чинник блекауту й паніки спричинив дефіцит і підйом цін на гуртовому ринку наприкінці листопада.

«БРСМ». Оце справжня несподіванка. Навіть збірна Швейцарії у чвертьфіналі ЧС пропустила голів менше. Я спостерігаю за однією з їхніх станцій у Київській області, там бензину немає вже тиждень, три дні не було дизпального.

Нагадаю, що весь обсяг бензину «БРСМ» виробляє на своїх нафтобазах і міні-НПЗ - це навіть можна прочитати в документах у них на станціях (якщо уважно читати), у будь-якому разі паспортів на заводське пальне ви там не знайдете. Бензин виготовляють шляхом змішування прямогонного бензину з міні-НПЗ (до речі, влітку «БРСМ» придбала ще один «мінік»), заводського бензину, спирту й інших компонентів. Законодавством цього не заборонено, питання - у податках, але сьогодні не про це (хоча хто знає, можливо, податківці знову там щось заарештували?)

Судячи з того, що альтернативне пальне (так званий спиртовмісний бензин) на «БРСМ» є, то прямогон з біоетанолом є. Але з цих компонентів не зробиш нормального А-95, треба додавати заводський продукт.

Здається, хтось просто проґавив постачання. Хвиля несподіваного попиту після обстрілу 23 листопада вимила продукт із мережі, а купити новий виявилося проблематично. Представник мережі у коменті ЗМІ скаржиться на високі ціни в Європі...

Насправді наприкінці стресонули всі. З одного боку, черги з охочих долити 5 літрів до повного й генератори, з іншого - паралізований через очікування ембарго європейський ринок і знеструмлена митниця, а зараз ще й погода (до речі, черга на румунському кордоні в бік України станом на вчора була 17 км, за день рухалась на цілих 3 км. Колапс на трасах стався й у Польщі).

Та хтось має диверсифіковані й нерідко дорогі контракти, дбаючи про клієнтів і країну, а хтось намагається працювати день у день, щоб раптово не переплатити кількох доларів. Але цього разу не прокатило. Буває.

У будь-якому разі, постачання зараз дуже високі, тому передумов для бентеги немає. Щоправда, ціна на зовнішньому ринку за тиждень додала $100/т, але це дрібниці порівняно з повноцінним забезпеченням! Чи не так?

 

ТЕГИ

Курс НБУ на завтра
 
за
курс
uah
%
USD
1
41,2796
 0,0350
0,08
EUR
1
43,6532
 0,1855
0,43

Курс обміну валют на 15.11.24, 10:46
  куп. uah % прод. uah %
USD 40,9788  0,08 0,20 41,6023  0,08 0,18
EUR 43,3808  0,23 0,53 44,1500  0,26 0,58

Міжбанківський ринок на 15.11.24, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,2625  0,01 0,02 41,3000  0,01 0,02
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес