Фінансові новини
- |
- 22.12.25
- |
- 15:50
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
![]() | |
|
"Два найважливіших дні у житті: день, коли ми з'явились на світ, і день, коли зрозуміли навіщо" Марк Твен |
Переважну більшість вимог польських перевізників, які погрожують перекрити кордон, виконати неможливо, – Деркач
17:47 31.10.2023 |

Переважна більшість вимог польських перевізників, через які вони планують заблокувати низку пунктів пропуску на україно-польському кордоні не може бути виконаною, заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач агентству "Інтерфакс-Україна".
"Нереалістичною є вимога повернутись до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам. Наразі між Україною та ЄС діє угода, згідно якої українські перевізники їздять без дозволів в країнах ЄС. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, згідно якій це відбувається, діє до кінця червня 2024 року. І тут важливо розуміти, що угод діє в два боки - тобто, що наші перевізники їздять без дозволів, що європейські перевізники їдуть в Україну з такими ж умовами. Тобто скасувати дію угоди на рівні уряду Польщу просто неможливо", - каже Деркач.
Це вже не вперше, коли ми чуємо такі вимоги від польських перевізників, зазначив він. Можливо, озвучуючи таку вимогу, вони хочуть закласти підгрунтя на наступний рік і вплинути на перемовин щодо її пролонгації, вважає замміністра.
За його словами, сьогодні польські перевізники є найбільшими гравцями в галузі вантажних перевезень в Європі. У загальному об'ємі транспортних засобів (ТЗ), які виконують вантажні перевезення в Європі на Польшу припадає більше половини. Тоді як українські перевізники переважно здійснюють перевезення з України і в Україну, а не між країнами Європи. "Вони жодним чином не можуть здійснювати впливу на вантажні тарифи, обвалюючи їх, як дехто намагається стверджувати", - підкреслив Деркач.
Дивною за його словами є і вимога посилення правил перевезення за ЄКМТ (спеціальний багатосторонній дозвіл, який дає можливість здійснювати перевезення протягом року, що є учасниками системи квот ЄКМТ - ІФ-У).
Правила, відповідно до яких здійснюються перевезення, розповсюджуються абсолютно до всіх перевізників країн учасниць-членів ЄКМТ. Ці правила затверджено давно, доступ до отримання дозволів мають ті перевізники, у яких транспортні засоби Євро-5 та Євро-6. І якщо говорити про правила розподілу цих дозволів, то в Україні це проходить через Конкурс і правила до перевізників є жорсткими. Тобто немає такої ситуації, коли українські перевізники щось порушують відповідно до перевезень за ЄКМТ.
Запровадження окремої черги, за його словами буде нечесним не тільки по відношенню до українських, але і до перевізників інших країн.
"На кордоні у нас немає окремо виділеної черги для українських водіїв - їдуть всі, хто зареєструвався. Через територію України також їздять перевізники з Туреччини, інших країн. Якщо запровадити окрему чергу - вони будуть чекати поки не проїдуть ТЗ з номерами Євросоюзу? Так само немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС", - запитує замміністра.
Що стосується окремих черг для порожніх фур, то на сьогоднішній день на кордоні з Польщею їх пропускають два пункти Устилуг-Зосин і Ніжанковичі-Мальховіце.
"Відкриття додаткових ПП для проїзду лише пустих ТЗ нереально, тому що Україна зацікавлена в тому, щоб як можна більше ПП працювали на виїзд завантажених автомобілів, що сприяло б збільшенню об'ємів експорту і зміцнювало нашу економіку", - сказав Деркач.
Натомість, за його словами, для пропуску порожніх транспортних засобів може бути відкритий ПП "Угринів-Долгобичув", що пропонувалось польській стороні.
Щодо вимоги відкрити систему "Шлях" для польських перевізників, він також зазначив, що польським перевізникам не потрібно реєструватись в цій системі.
Як повідомлялось, Мінвідновлення отримало повідомлення про підготовку блокади пунктів пропуску (ПП) на українсько-польському кордоні та ініціювало зустріч із офіційними представниками Польщі та Єврокомісії (ЄК) для забезпечення стабільної роботи кордону.
Раніше Міжнародна транспортна асоціація повідомила, що з 3 листопада польські перевізники планують на два місяці перекрити кордон із Україною. За інформацією Асоціації, перевізники висунули умови: повернення до системи видачі дозволів для українських перевізників, посилення правил перевезення за ЄКМТ, запровадження окремої черги в "є-Черга" для транспортних засобів із номерами Євросоюзу, створення окремої черги для порожніх фур, забезпечення доступу до системи "Шлях".
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


Україна отримала близько 2,3 млрд євро фінансування від Євросоюзу після
того, як Рада ЄС ухвалила рішення про виділення шостого траншу в рамках
механізму Ukraine Facility.
Голова фракції партії "Слуга народу" у Верховній Раді Давід Арахамія
повідомив про формування в українському парламенті робочої групи щодо
швидкого опрацювання питання проведення можливих виборів Президента
України під час воєнного стану
Фінансова підтримка у 90 мільярдів євро, яку ухвалила Єврорада для України, є безповоротними та безвідсотковими для України.
Саміт Європейського Союзу затвердив рішення про спільне запозичення для України на суму 90 млрд євро.
Президент України Володимир Зеленський повідомив, що поки що не зміг
отримати розгорнуту відповідь про алгоритм дій США в рамках гарантій
безпеки Україні на випадок повторної агресії РФ.
Кожен власник складу рано чи пізно стикається з банальною проблемою -
місця не вистачає. Товарів стає більше, асортимент росте, а стіни
приміщення залишаються на місці.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
SITNIKS CRM - це інноваційний інструмент з мобільним додатком та модулями для роздрібної торгівлі на будь-яких майданчиках, з можливістю інтеграції зі сторонніми сервісами.
Державна аудиторська служба України із 23 грудня 2025 року розпочинає комплексний аудит підприємств в оборонному секторі.
Вночі 22 грудня російські війська завдали удару по порту "Південний"
північніше Одеси, повідомив віцепрем'єр, міністр розвитку громад та
територій Олексій Кулеба.
Видатки загального фонду державного бюджету у листопаді становили 374,1
млрд грн, а загалом за січень-листопад 2025 року - 3,54 трлн грн, що на
18% більше, ніж за аналогічний період торік.
Оновлену модель державної іпотеки планують запустити на початку 2026 року, кошти шукають у міжнародних донорів
Кабінет Міністрів спростив процедуру підтвердження ступеня
локалізації вітчизняної техніки для участі в публічних закупівлях,
скасувавши частину запроваджених два місяці тому вимог.
Китайський гігант Xiaomi почав піднімати ціну на свою продукцію і перш за все підвищення торкнеться планшетів.
Компанія Samsung повідомила своїх клієнтів про суттєве підвищення
контрактних цін на оперативну пам'ять DDR5. Про це в соцмережі X
повідомляє відомий в галузі інсайдер Jukan, який посилається на
тайванські ЗМІ.
Йдеться про застосунок, пов'язаний із Sei - блокчейном рівня Layer 1,
який створили спеціально для торгівлі цифровими активами. Застосунок
попередньо встановлюватимуть на всі нові смартфони Xiaomi, що
продаватимуться за межами материкового Китаю та США.
За словами спікерів, одразу після початку повномасштабного вторгнення РФ
у лютому 2022 року Україна перенесла критичні масиви даних до
дата-центрів на території ЄС. Уже в 2023 році стратегія була
трансформована в бік створення суверенних національних дата-центрів із
підтримкою транскордонних рішень резервного копіювання.
Google анонсувала новий експериментальний веббраузер під назвою
Disco, що орієнтований на інтеграцію ШІ у процес перегляду сторінок.
Першою функцією браузера стала GenTabs - віджети, створені на основі
відкритих вкладок, історії чатів і запитів користувача.
AMD може розглядати 2-нм техпроцес Samsung для випуску майбутніх
чипів. Про це повідомляють джерела з Південної Кореї.
Європейський Союз розглядає можливість п'ятирічної відстрочки своєї
заборони на використання двигунів внутрішнього згоряння після сильного
тиску з боку деяких найбільших автомобільних країн регіону.