Фінансові новини
- |
- 26.12.25
- |
- 05:17
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
Вчені створили «невагому» батарею — акумулятор стане частиною каркаса пристроїв
09:50 24.09.2024 |
Шведські дослідники розробили акумулятор з композитного вуглецевого волокна, який можна використовувати для створення корпусів та каркасів приладів. Батарея фактично не матиме окремої ваги.
Дослідникам з Технологічного університету Чалмерса, Швеція, вдалося створити батарею з композитного вуглецевого волокна, яка така ж жорстка, як алюміній, і достатньо енергомістка для комерційного використання. Автомобілі, літаки, кораблі або комп'ютери можливо будувати з матеріалу, який одночасно працює як акумулятор. Через відсутність необхідності в окремих акумуляторах вага пристроїв відчутно зменшиться.
За приблизними оцінками, матеріал-акумулятор може удвічі зменшити вагу ноутбука або зробити мобільний телефон таким же тонким, як кредитна картка. Запас ходу електромобіля на одній зарядці зросте на 70%.
Дослідження структурних батарей тривають в університеті багато років. Коли у 2018 році професор Лейф Асп та його колеги опублікували свої перші результати щодо того, як жорсткі, міцні вуглецеві волокна можуть зберігати електричну енергію хімічним шляхом, цей прогрес привернув величезну увагу. Новина про те, що вуглецеве волокно може працювати як електроди в літій-іонних батареях, стрімко поширилася. Видання Physics World віднесло це досягнення до десяти найбільших проривів року.
Відтоді дослідницька група продовжила розвиток своєї концепції підвищення як жорсткості, так і щільності енергії. Попередня віха була досягнута у 2021 році, коли щільність енергії акумулятора становила 24 Вт·год/кг, що означає приблизно 20% місткості порівнянної літій-іонної батареї. Тепер щільність становить 30 Вт·год/кг. Хоча це все ще менше, ніж у сучасних акумуляторів, в нових зовсім інші умови роботи. Коли батарея є частиною конструкції, а також може бути виготовлена з легкого матеріалу, загальна вага автомобіля значно зменшується. Тоді для роботи, наприклад електромобіля, потрібно не так багато енергії.
Розроблена концепція батареї базується на композитному матеріалі та містить вуглецеве волокно як позитивний та негативний електроди, де позитивний електрод покритий фосфатом літію та заліза. Вуглецеве волокно, яке використовується в матеріалі електродів, є багатофункціональним. В аноді воно діє як арматура, а також як електричний колектор та активний матеріал. У катоді воно діє як підсилювач, струмознімач та каркас для літію.
В батареї іони літію транспортуються між клемами через напівтвердий електроліт, а не рідкий, що є складним завданням, коли йдеться про отримання високої потужності. Для цього потрібні додаткові дослідження. Але така конструкція сприяє підвищенню безпеки батареї завдяки зниженню ризику пожежі.
«Інвестиції в легкі та енергоефективні транспортні засоби є само собою зрозумілою справою, якщо ми хочемо економити на енергії та думати про майбутні покоління. Ми провели розрахунки щодо електромобілів, які показали, що вони могли б їздити на 70% довше, ніж сьогодні, якби вони мали конкурентоспроможні структурні батареї», - каже керівник дослідження Лейф Асп, професор кафедри промисловості та матеріалознавства в Чалмерсі.
Що стосується транспортних засобів, існують високі вимоги до конструкції, яка повинна бути достатньо міцною, щоб відповідати нормам безпеки. Вчені підвищили жорсткість та пружність матеріалу. Він може витримувати навантаження так само добре, як і алюміній, але за меншої ваги. З самого початку метою було досягти продуктивності, яка дозволила б комерціалізувати технологію. Паралельно з дослідженням, що продовжується, зміцнюються зв'язки з ринком. Однак попереду ще багато роботи, перш ніж батареї зроблять крок від лабораторії до виробництва у великих масштабах.
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
| Верховна Рада зможе проголосувати дату виборів президента після підписання мирної угоди – Зеленський |
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


Україна 24 грудня оголосила про успішне завершення розрахунків за
операцією з реструктуризації ВВП-варантів 2015 року на 2,635 млрд дол.
Власники паперів отримали нові держоблігації; всі ВВП-варанти
анульовано.
Президент України Володимир Зеленський зазначає, що у визначений момент
після підписання мирної угоди або в процесі її реалізації Верховна Рада
буде спроможна проголосувати дату проведення президентських виборів в
країні.
Референдум щодо повної угоди, яка закріпить закінчення війни, може бути
проведений в Україні, але для його проведення необхідно мінімум 60 днів і
повне припинення вогню на цей термін, повідомив президент України
Володимир Зеленський.
Президент Володимир Зеленський представив версію рамкового документа на
20 пунктів між США, Європою, Україною та росією щодо завершення
російсько-української війни.
Діалог щодо підпункту мирного плану, згідно якого США мали отримувати
компенсації за надані Україні гарантії безпеки, продовжується, повідомив
президент Володимир Зеленський під час спілкування з журналістами.
Кожен власник складу рано чи пізно стикається з банальною проблемою -
місця не вистачає. Товарів стає більше, асортимент росте, а стіни
приміщення залишаються на місці.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
Експеримент провели за участі 16 людей в автомобільному симуляторі з
12-дюймовим центральним дисплеєм. Учасники одночасно керували
автомобілем, взаємодіяли з екраном і виконували завдання, що імітує
типове когнітивне навантаження в реальному трафіку.
Національне управління безпеки дорожнього руху США (NHTSA) розпочало
розслідування після скарги власника Tesla Model 3, який не зміг
скористатися аварійним механічним розблокуванням дверей після аварії.
BYD ще ближче підійшла до того, щоб заряджання електромобіля за
швидкістю не відрізнялося від заправки бензинового авто. Нове відео
демонструє, як її електрокар за п'ять хвилин отримує близько 400 км
запасу ходу.
NVIDIA підписала ліцензійну угоду зі стартапом Groq, який займається
розробкою чипів зі штучним інтелектом, отримавши право інтегрувати
технології Groq у свої майбутні продукти
Адміністрація американського президента Дональда Трампа у вівторок, 23
грудня, заявила, що з червня 2027 року введе мита на імпорт китайських
напівпровідників.
Покупців нових смартфонів у Південній Кореї зобов'язали проходити
обов'язкову процедуру розпізнавання обличчя. Згідно з місцевими ЗМІ,
вимога набула чинності 23 грудня.
У Південні Кореї затримали 10 колишніх співробітників Samsung, яких
підозрюють у витоку 10-нанометрової DRAM-технології до ChangXin Memory
Technologies (CXMT). Керівники та дослідники нібито злили
DRAM-технології китайській CXMT, що призвело до збитків на трильйони
вон.
Michelin представить на виставці Consumer Electronics Show (CES) 2026
в Лас-Вегасі нову лінійку «розумних» шин, здатних в режимі реального
часу відстежувати власний знос і стан.
За даними корейських медіа, ці чипи пройшли кваліфікаційні випробування
NVIDIA та отримали найвищі оцінки серед усіх виробників у ключових
параметрах.
Jaguar завершив виробництво автомобілів з двигунами внутрішнього
згоряння, зібравши останній кросовер F-Pace на заводі в Соліхаллі у
Великій Британії.
Бізнес дещо поліпшив оцінку судової системи України у 2025 році.
Загальний показник судового індексу зріс до 2,75 бала (проти 2,60 бала
торік) за п'ятибальною шкалою. Це найвищий показник за 12 років.
Журналіст-розслідувач New York Times Джон Каррейру, відомий викриттям
шахрайства компанії Theranos, подав позов проти кількох великих
технологічних компаній, які працюють у сфері ШІ. Про це пише Reuters.
В українських акаунтах ChatGPT з’явився новий бюджетний тариф за $4.
З 22 грудня українці почали отримувати сповіщення від банку Revolut про
закриття їхніх рахунків, з коротким поясненням "через вимоги місцевого
законодавства".