Фінансові новини
- |
- 06.12.25
- |
- 08:14
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
Китайські автоперевізники відбирають у російських ринок доставки вантажів
09:23 31.12.2024 |

Проблеми російської компанії РЖД ("Российские железные дороги", залізничний оператор Росії) змушують імпортерів дедалі частіше замість залізниці вдаватися до доставки товарів із Далекого Сходу автомобільним транспортом, де ринок захоплюють китайські перевізники.
Про це пише The Moscow Times.
Про експансію китайських перевізників розповіли менеджери кількох російських логістичних компаній. Логістичні компанії та водії з Китаю почали освоювати цей напрямок у другій половині 2024 року, коли попит на автоперевезення та ціни на них стали швидко зростати через брак пропускної потужності на залізничних маршрутах.
Тепер китайські перевізники прагнуть наздогнати російських за кількістю виданих дозволів на міжнародні перевезення, а китайська влада, на думку російських логістів, обмежує видачу таких дозволів російським компаніям.
Традиційно китайські заявники отримували практично вдвічі менше дозволів на перетин російського кордону, ніж російські водії на перетин китайського.
Втім, цього року конкуренція вийшла на новий рівень, і ситуація стає критичною для російських перевізників, особливо в регіонах, близьких до кордону з Китаєм. Так, по-перше, різко зріс попит на так зване карго, фактично сіру або взагалі контрабандну доставку вантажу силами китайських логістів. Дедалі більше категорій товарів "у білу" в Росію не привезти навіть із Китаю - багато видів верстатів та електроніки, інші товари подвійного призначення тощо. Китайські посередники вважають за краще в таких схемах використовувати знайомих перевізників.
По-друге, попит на автомобільні перевезення влітку загалом почав різко зростати через систематичне невиконання планів із перевезень вантажів залізницею у Росії.
Так, цього року до Росії привезли залізницями з Далекого Сходу щонайменше на чверть менше імпортних вантажів, ніж планувалося, і компанії змушені більше використовувати автотранспорт. Причина - брак пропускної спроможності залізничних магістралей, рухомого складу та співробітників. Відтак, за цих умов імпортери стали перевантажувати товари на автомобільний транспорт.
На початку року, за даними Союзу міжнародних автоперевізників Росії, російським перевізникам було видано 82 тис. дозволів на перетин китайського кордону, а китайським - 52 тис., проте вони закінчилися вже до літа, і в червні Мінтранс Росії та Асоціація автомобільних міжнародних перевезень РФ домоглися видачі ще по 50 тис. дозволів для Росії та Китаю.
Причому якщо китайська сторона взяла дозволи із запасом на зростаючий попит, то російські перевізники вже у вересні вибрали свою квоту, і Мінтранс РФ попросив у Китаю ще 30 тис. дозволів, але в результаті пообіцяли лише 6 тис. дозволів.
Тепер перевізники скаржаться: мало того, що дозволів було видано вп'ятеро менше, ніж потрібно, то ще всі вони тільки для одного прикордонного пункту - найбільш завантаженого, де фурам часто доводиться по кілька днів стояти в чергах.
Перенаправлення всього вантажопотоку на один пункт пропуску може викликати багаторазове збільшення навантаження та колапс на даній ділянці російсько-китайського кордону, повідомляв Мінтранс Росії та просив китайських колег виділити додаткову кількість дозволів без обмежень щодо пунктів пропуску.
Наприуінці грудня стало відомо, що стартувало будівництво залізниці між Китаєм, Киргизстаном та Узбекистаном, яку прокладуть в обхід Росії.
До того тало відомо, що Росія стикається з дедалі більшими труднощами з доставкою товарів до Китаю через свою східну залізничну мережу, що свідчить про зростаючі економічні проблеми, спричинені розв'язаною Росією війною проти України та санкціями.
Наприкінці листопада повідомлялося, що амбіційний план Кремля щодо будівництва залізниць у Сибіру, за яким російську сировину планували вивозити до Азії, став жертвою фінансових проблем компанії РЖД. Так, інвестпрограма РЖД, яка включає витрати на капітальне будівництво, у 2025 році буде урізана на 37%.
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


У розмові взяли участь президент Франції Емманюель Макрон, канцлер
Німеччини Фрідріх Мерц, голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн та інші
лідери. 
Державна служба геології та надр України продала спеціальний дозвіл
на розробку Любинецької нафтогазової площі у Львівській області.
Верховна Рада не розглядатиме питання запровадження ПДВ для фізичних осіб-підприємців.
Європейська комісія в середу офіційно запропонувала внести Росію до
власного чорного списку країн з високим ризиком відмивання грошей і
фінансування терористичної діяльності.
Стабильное качество фарша — одно из ключевых условий для успешной кухни.
Независимо от формата заведения, будь то бистро или гастрономический
ресторан, консистенция, структура и свежесть мясной массы определяют
уровень блюда.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
Словенія планує виділити близько 43 мільйонів євро до кінця року на
закупівлю американського озброєння для потреб Сил оборони за програмою
PURL.
Уряд Норвегії вирішив замовити у Німеччині ще два додаткові підводні човни.
Швейцарія після відповідного рішення Ради ЄС теж схвалила оновлення
механізму щодо призупинення безвізового режиму для громадян третіх
країн.
Від початку своєї дії ініціатива PURL забезпечила близько 75% усіх ракет
для комплексів Patriot і близько 90% ракет для інших систем ППО, які
постачаються Україні.
Сполучені Штати вимагають від Європи взяти на себе більшість оборонних
можливостей НАТО, від розвідки до ракет, до 2027 року. Цей стислий
термін видався деяким європейським чиновникам нереалістичним.
Канцлер Німеччини Фрідріх Мерц відкинув передачу Сполученим Штатам
заморожених на території ЄС російських активів, що, за інформацією ЗМІ,
було предметом мирних переговорів, які просуває адміністрація Дональда
Трампа.
У листопаді 2025 року український ринок нових авто продовжив зміщуватися в бік електромобілів.
Соціологи зіткнулися з новим ризиком, оскільки великі мовні моделі (LLM)
здатні видавати себе за людей і проходити стандартні перевірки якості.
Понад третину нових легкових автомобілів, проданих у світі цього року, виготовлено в КНР.
Усі інші проєкти відходять на другий план заради покращення ChatGPT.
Функція працює лише між абонентами, які збережені одне в одного в контактах і використовують стандартний додаток для дзвінків.
Xiaomi EV продовжує стрімко нарощувати свої позиції на ринку електромобілів
Samsung офіційно показала свій перший потрійний складаний смартфон -
Galaxy TriFold. Модель стане доступною в Кореї 12 грудня, а згодом вийде
на ринки Китаю, Тайваню, Сінгапуру та ОАЕ. У першому кварталі 2026 року
смартфон також має з'явитись в США.