Фінансові новини
- |
- 23.12.25
- |
- 01:41
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
Росія почала переховувати танкери тіньового флоту в Габоні
09:12 12.06.2024 |

Габон останнім часом став популярним місцем для реєстрації металобрухту, який Росія та низка інших країн, що перебувають під санкціями, використовують для морського транспортування своїх товарів.
Про це пише The Moscow Times.
За підрахунками суднового брокера Clarksons, кількість суден, зареєстрованих у розташованій на західному узбережжі Африки екваторіальній державі, зросла в шість разів після початку розв'язаної Росією війни проти України.
Таким чином Габон став другим у Африці за цим показником. Особливо помітне зростання відбулося з минулого року, коли Росії довелося ховати танкери від санкцій США.
Багато російських танкерів плавали під популярним у судноплавній галузі прапором Ліберії, але, мабуть, стали вважати себе вразливими для американських санкцій, враховуючи те, що компанія, яка веде корабельний реєстр Ліберії, зареєстрована в США, пише The Wall Street Journal.
Із жовтня 2023 року Вашингтон ввів заходи проти майже 40 суден, які порушують встановлену західними країнами вимогу про цінову стелю для російської нафти $60 за барель. У рамках цієї кампанії під санкції потрапив 21 танкер російського "Совкомфлота", а в лютому 2024 році - і сама компанія.
Серед суден, що перереєстрували в Габоні, - 50 танкерів "Совкомфлота", які раніше плавали під ліберійським прапором, пише WSJ з посиланням на людей, знайомих із ситуацією.
Загалом у реєстрі Габона зараз понад 100 кораблів. Із них більше 70, за оцінкою Lloyd's List Intelligence, мають незрозумілих власників і складають частину тіньового флоту танкерів, які використовуються для операцій з нафтою, що підпадає під санкції.
Із аналогічною ж метою стали активно використовуватися Коморські острови і Камерун.
Загалом під новими чи хибними прапорами (коли в реєстрі цієї країни цього судна немає) зараз ходить близько 15% всіх танкерів, за оцінками судновласників і суднових брокерів.
За словами грецьких морських посадовців, судна під прапором Габона активно перевантажують російську нафту в море біля південних берегів Греції. Зазвичай це робиться, щоб завантажити більший танкер для далекого рейсу або приховати походження нафти та нафтопродуктів.
У багатьох суден з тіньового флоту немає нормальної страховки, і через свій вік вони схильні до серйозних поломок.
Раніше повідомлялося, що перший російський нафтовий танкер, який намагався доставити сиру нафту, перебуваючи під санкціями США, здійснив таємну перевантаження на інше судно.
У травні цього року повідомлялося, що майже кожен російський нафтовий танкер, проти якого були запроваджені санкції США, простоює кілька місяців та не використовується за призначенням.
Страхування російських танкерів
Як повідомлялося, запроваджене країнами "Великої сімки" обмеження цін на російську нафту та нафтопродукти забороняє західним судновласникам, страховикам і посередникам надавати судна, страхові та інші послуги для вантажів, вартість яких перевищує встановлені порогові значення.
Москва змогла значною мірою уникнути впливу обмеження ціни, зібравши "тіньовий флот" танкерів, які працюють у важкодоступних юрисдикціях, і звернувшись до незахідних постачальників послуг для доставки своєї нафти на нові ринки, такі як Індія.
"Інгосстрах" входить до п'ятірки найбільших російських страхових компаній, серед іншого, він страхує танкери російського "тіньового флоту" замість західних компаній.
У квітні International Group of P&I Clubs, лондонська головна організація клубів, що забезпечує страхове покриття судновласників, надала послуги лише 16% усіх танкерів, що перевозять російську нафту.
У 2023 році ЄС і Велика Британія наклали санкції на Російську національну перестрахову компанію, яка забезпечує державне покриття всіх ризиків, пов'язаних із внутрішніми санкціями, включаючи перестрахування суден і морських вантажів. Обмеження фактично закрили для фірми два основних західних ринки перестрахування.
Наприкінці травня 2024 року повідомлялося, що Єврокомісія розглядає доцільність запровадження санкцій проти російської страхового гіганта "Інгосстрах", який є одним з основних страхувальників для танкерів, які перевозять російську нафту в обхід встановлених країнами "Великої сімки" обмежень.
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


Україна отримала близько 2,3 млрд євро фінансування від Євросоюзу після
того, як Рада ЄС ухвалила рішення про виділення шостого траншу в рамках
механізму Ukraine Facility.
Голова фракції партії "Слуга народу" у Верховній Раді Давід Арахамія
повідомив про формування в українському парламенті робочої групи щодо
швидкого опрацювання питання проведення можливих виборів Президента
України під час воєнного стану
Фінансова підтримка у 90 мільярдів євро, яку ухвалила Єврорада для України, є безповоротними та безвідсотковими для України.
Саміт Європейського Союзу затвердив рішення про спільне запозичення для України на суму 90 млрд євро.
Президент України Володимир Зеленський повідомив, що поки що не зміг
отримати розгорнуту відповідь про алгоритм дій США в рамках гарантій
безпеки Україні на випадок повторної агресії РФ.
Кожен власник складу рано чи пізно стикається з банальною проблемою -
місця не вистачає. Товарів стає більше, асортимент росте, а стіни
приміщення залишаються на місці.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
SITNIKS CRM - це інноваційний інструмент з мобільним додатком та модулями для роздрібної торгівлі на будь-яких майданчиках, з можливістю інтеграції зі сторонніми сервісами.
Прем'єрка Данії Метте Фредеріксен очікує поваги від Сполучених Штатів, а
до данського МЗС викличуть посла США після того, як президент Дональд
Трамп оголосив про призначення свого спеціального посланця у Гренландії.
Китай повідомив про введення нових регуляцій, які стосуються практик
ціноутворення торгових інтернет-платформ. Документ про це оприлюднила
Державна адміністрація кіберпростору КНР.
Рада ЄС ще на шість місяців, до 31 липня 2026 року, продовжила для Росії
обмежувальні заходи Європейського Союзу в сфері економіки з огляду на
продовження дій, що дестабілізують ситуацію в Україні.
Китайська компанія ByteDance, яка володіє популярною соцмережею TikTok,
підписала угоду про відчуження свого американського підрозділу на
користь спільного підприємства, яке перебуватиме під контролем
інвесторів зі США.
Рада Європейського Союзу узгодила переговорну позицію щодо запуску цифрового євро. Про це вона повідомила у п'ятницю на своєму сайті.
Новопризначений очільник Міністерства оборони Чехії Яромір Зуна на
пресконференції у пʼятницю сказав, що очікує на продовження роботи
ініціативи з постачання Україні артилерійських снарядів.
Китайський гігант Xiaomi почав піднімати ціну на свою продукцію і перш за все підвищення торкнеться планшетів.
Компанія Samsung повідомила своїх клієнтів про суттєве підвищення
контрактних цін на оперативну пам'ять DDR5. Про це в соцмережі X
повідомляє відомий в галузі інсайдер Jukan, який посилається на
тайванські ЗМІ.
Йдеться про застосунок, пов'язаний із Sei - блокчейном рівня Layer 1,
який створили спеціально для торгівлі цифровими активами. Застосунок
попередньо встановлюватимуть на всі нові смартфони Xiaomi, що
продаватимуться за межами материкового Китаю та США.
За словами спікерів, одразу після початку повномасштабного вторгнення РФ
у лютому 2022 року Україна перенесла критичні масиви даних до
дата-центрів на території ЄС. Уже в 2023 році стратегія була
трансформована в бік створення суверенних національних дата-центрів із
підтримкою транскордонних рішень резервного копіювання.
Google анонсувала новий експериментальний веббраузер під назвою
Disco, що орієнтований на інтеграцію ШІ у процес перегляду сторінок.
Першою функцією браузера стала GenTabs - віджети, створені на основі
відкритих вкладок, історії чатів і запитів користувача.
AMD може розглядати 2-нм техпроцес Samsung для випуску майбутніх
чипів. Про це повідомляють джерела з Південної Кореї.
Європейський Союз розглядає можливість п'ятирічної відстрочки своєї
заборони на використання двигунів внутрішнього згоряння після сильного
тиску з боку деяких найбільших автомобільних країн регіону.