Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

З України через Іран хотіли вивезти авіадвигуни. До чого тут Росія і навіщо вони Москві

 Ан-74 є близькомагістральним транспортним літаком, який створили для експлуатації в районах Арктики та Антарктиди. Він може перевозити вантажі в будь-яких кліматичних умовах від -60 до +45 градусів і на будь-яких широтах. Для Росії він критично важливий для роботи в полярних умовах.

Цього тижня українські спецслужби повідомили, що розкрили схему вивезення до Ірану двигунів для військово-транспортних літаків Ан-74. Але інтригою в цій історії є кінцевий отримувач цих запчастин. За даними джерел ВВС, українські слідчі припускають, що Іран - це лише країна-посередник, а справжнім покупцем може бути Росія.

В Службі безпеки України повідомили, що продавцями виявились двоє українських бізнесменів, які ховали авіапродукцію у своєму ангарі в Дніпрі.

За даними ВВС, ця історія почалася у 2011 році, коли в Україні ліквідували "Львівські авіалінії". Тоді до фонду держмайна мали передати все майно цієї авіакомпанії. Але як виявилось, від держави дещо приховали.

Тоді частину авіаобладнання вкрали і розвезли по інших регіонах для подальшого продажу.

Так два турбореактивні авіадвигуни Д-36 опинилися в руках двох підприємців у Дніпрі, які займаються вантажними перевезеннями до країн Азії та Африки.

Варто зазначити, що авіаційні запчастини в Україні підлягають експортному контролю, а тому так просто продати не вдасться.

Тому їх планували замаскувати, підробити документи і вивезти під виглядом комплектуючих для магістральних газогонів. За це іноземні покупці обіцяли українцям по 400 тисяч доларів за кожен двигун.

Хоча навіть поставки технологічної газової продукції в Іран з Дніпра, як це декларувалось, можуть здивувати. Адже Іран давно постачає Росії дрони-камікадзе, якими росіяни ледь не щодня нищать українські міста та села, зокрема і те ж саме Дніпро.

Джерела у слідстві кажуть, що це може бути контрабандна схема переправки товарів військового призначення з України до Росії через треті країни. Цілком імовірно, що їх купували для військово-транспортних літаків російської армії.

 

Д-36 - це турбореактивний двоконтурний авіаційний двигун, серійне виробництво якого запустив запорізький завод "Мотор Січ" ще в 1977 році для літаків Антонова.

У жовтні 2022 року СБУ затримала президента цієї корпорації В'ячеслава Богуслаєва Його підозрюють у тому, що "Мотор Січ" незаконно постачав Росії авіадвигуни та запчастини до них.

Ті ж використовували їх для виробництва та ремонту російських ударних вертольотів, які активно брали участь у повномасштабному вторгненні в Україну.

Слідчі повідомили, що українські двигуни виявили в збитих російських вертольотах. Санкції обходили і купували потрібне обладнання через посередників в третіх країнах.

Тож виглядає так, що Росія далі продовжує шукати шляхи постачань з України критично важливих запчастин для своєї військової техніки.

Аналіз кореспондента ВВС Павла Аксьонова

Ан-74 - полярна модифікація транспортного літака Ан-72, дуже вдалого легкого транспортника, розробленого КБ Антонова ще у 1970-х роках.

За рахунок незвичайного розташування двигунів над верхньою площиною крила цей літак може виконувати польоти з невеликих злітно-посадкових смуг низької якості.

У полярних умовах Ан-74 іноді просто немає чим замінити - коли у 2019 році організатори російського арктичного табору "Барнео" не змогли зафрахтувати український Ан-74, то експедицію просто скасували, бо інший літак не зміг би приземлитися на смугу на крижині.

Високі льотні якості цього транспортника зробили його дуже популярним літаком - попри солідний вік, Ан-72 та 74 продовжують літати у багатьох країнах. Найбільше таких літаків у Росії та Ірані. Їх використовують як військові, так і цивільні експлуатанти.

Обидві країни потрапили під міжнародні санкції, які позначилися, зокрема, і на стані їхнього авіаційного парку.

Росія, яка останніми роками намагалася розробити легкий транспортний літак Іл-112В для своїх ВПС, так і не отримала його через складнощі з розробкою, а також через катастрофу прототипу в 2021 році.

Російська авіація має все більше проблем в умовах санкцій, але з урахуванням того, що Ан-74 літак з унікальними характеристиками, який складно замінити в умовах крайньої півночі, то не дивно, що росіяни докладають усіх зусиль, щоб підтримувати в льотному стані старіючий парк цих машин.

Ключові теги: Іран, Росія
 

ТЕГИ

Курс НБУ на понеділок
 
за
курс
uah
%
USD
1
41,6070
 0,0518
0,12
EUR
1
43,7373
 0,0331
0,08

Курс обміну валют на вчора, 11:04
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,2535  0,10 0,23 41,9055  0,05 0,12
EUR 43,3886  0,24 0,54 44,1573  0,16 0,36

Міжбанківський ринок на вчора, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,5700  0,11 0,26 41,5900  0,10 0,24
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес