Авторизация

Имя пользователя:

Пароль:

Новости   RSS подписка

Топ-новости   RSS подписка

Финансовые новости   RSS подписка

Финансы   RSS подписка

Фондовый рынок   RSS подписка

Банки и банковские технологии   RSS подписка

Страхование   RSS подписка

Ипотека и недвижимость   RSS подписка

Новости экономики   RSS подписка

Экономика   RSS подписка

Топливно-энергетический комплекс   RSS подписка

Нефть и бензин   RSS подписка

Агропромышленный комплекс   RSS подписка

Сырьевые рынки   RSS подписка

Приватизация   RSS подписка

Право   RSS подписка

Статистика   RSS подписка

Зарубежные новости   RSS подписка

Мир   RSS подписка

Ближнее зарубежье   RSS подписка

Региональные новости   RSS подписка

Украина   RSS подписка

Киев   RSS подписка

Политика   RSS подписка

Полезно знать   RSS подписка

Это интересно   RSS подписка

Информационные технологии   RSS подписка

Криминал   RSS подписка

Транспорт   RSS подписка

Управление бизнесом   RSS подписка

Маркетинг и реклама   RSS подписка

Менеджмент и карьера   RSS подписка

Аналитика   RSS подписка

Финансовый рынок   RSS подписка

Фондовый рынок   RSS подписка

Страхование   RSS подписка

Ипотека и недвижимостьRSS подписка

Экономика   RSS подписка

ТЭК (газ и электроэнергия)   RSS подписка

Нефть и бензин   RSS подписка

Сырьевые рынки   RSS подписка

Агропромышленный рынок   RSS подписка

Приватизация   RSS подписка

Менеджмент и карьера   RSS подписка

Политика   RSS подписка

Международная аналитика   RSS подписка

Страны ближнего зарубежья   RSS подписка

Полезно знать   RSS подписка

Информационные технологии   RSS подписка

Пресс-релизы

Новости компаний   RSS подписка

Котировки

Курс НБУ

Курс обмена наличной валюты

Курс доллара

Курс евро

Курс рубля

Курс британского фунта

Курс швейцарского франка

Курс канадского доллара

Курс валют на межбанковском валютном рынке

Курс доллара

Курс евро

Курс рубля

Курс рубля к доллару

Ставки

Депозитные ставки

Физические лица, гривна

Физические лица, доллар

Физические лица, евро

Юридические лица, гривна

Юридические лица, доллар

Юридические лица, евро

Депозитный калькулятор

Ставки на межбанковском кредитном рынке

Графики

График изменения курса НБУ

График изменения наличного курса

График изменения курсов на межбанковском валютном рынке

График изменения ставок на межбанковском кредитном рынке

Веб-мастеру

Информеры

Информер курсов НБУ

Информер наличных валют Киев

Информер курсов валют на межбанке

Графики

График курсов валют НБУ

График курсов обмена валют для физических лиц

График курсов валют на межбанковского валютного рынка

Экспорт новостей

Информация об агентстве

О нас

Размещение рекламы

Контакты

Подписка на новости

Министр инфраструктуры Владимир Омелян: У меня очень много "почему" по "Укрзализныце"

09:26 13.10.2016 |

Экономика

 Володимир Омелян поспілкувався з кореспондентом УНІАН / Фото: УНІАН

Володимир Омелян був призначений міністром інфраструктури 14 квітня по квоті фракції «Народний фронт». До цього він майже півтора року працював заступником тодішнього голови Мінінфраструктури Андрія Пивоварського. Омелян перебуває на держслужбі з 2000 року і засвітився в різних міністерствах, зокрема, в МЗС, Мінекономіки, Мінекології, Мінфіні.

Міністр в інтерв`ю УНІАН розповів про те, на які проекти буде спрямований 1 мільярд доларів кредитів, чи планується підвищення залізничних тарифів, яке місто йому сниться вночі, а також - оцінив перші результати діяльності керівників  «Укрзалізниці» та «Укрпошти».


Володимире Володимировичу, ви вже майже півроку займаєте посаду міністра інфраструктури України. Які успіхи записуєте собі в актив, які проблеми вирішуються найважче?

Час пливе дуже швидко. За цей період мені вдалося домогтися призначення нових керівників «Укрпошти» та «Укрзалізниці», відібраних за підсумками прозорих конкурсів, запустити конкурс по відбору керівника аеропорту «Бориспіль». На сьогодні ми маємо вже 25 кандидатів на посаду керівника цього аеропорту, до кінця жовтня повинен завершитися конкурсний відбір. В планах зробити інформаційний переворот по IT-системах в міністерстві шляхом запровадження системи управління ресурсами підприємства ERP, яка дозволить в режимі онлайн контролювати, що робиться не лише у нас в міністерстві, але й по інших держпідприємствах. Це масштабний проект, який має суттєво підвищити як ефективність роботи, так і достовірність даних.

З того, що було зроблено в міністерстві, варто зазначити, що ми були першими, хто запустив технічний офіс реформ при підтримці ЄС, зараз він вже почав працювати. Ми нарешті запустили процедуру використання європейських секторальних грошей, які підуть на закупівлю близько 80 габаритно-вагових комплексів для контролю за перевантаженням авто на дорогах, ремонт шлюзів та запровадження електронної системи як в самому міністерстві, так і в підконтрольних держпідприємствах. Крім того, Міністерство інфраструктури планує провести реконструкцію найбільш проблемних ділянок судноплавних шлюзів річки Дніпро за рахунок цих 105 млн грн. Така сума вперше за останні десять років буде виділена на ремонт. Сподіваюсь, що вже з наступного траншу ми зможемо виділити ще більшу суму на ці потреби для того, щоб поставити крапку в цьому питанні.

Коли саме будуть закуплені вагові комплекси?

Спочатку нам треба отримати погодження Мінфіну. Потім ми проведемо зустріч зі спеціалістами команди системи закупівель ProZorro, Мінекономрозвитку та запросимо потенційних виробників цього обладнання для того, щоб обговорити всі тендерні умови і успішно провести тендер, щоб у нас не було ніяких «заточок» під одну компанію, адже спроби такі були. Якщо такі умови задовольнять всі зацікавлені сторони, ми опублікуємо та запустимо цю процедуру.

Окремо слід зазначити, що дороги будуються. Ті зусилля, які були спрямовані попереднім урядом на визначення джерел фінансування ремонту доріг, дають результат в цьому році. Стільки доріг не ремонтувалося дуже давно. Безперечно, є безліч проблем, переважна більшість з яких законодавчого характеру, над якими ми зараз працюємо і стараємося усунути недоліки радянської системи управління дорожнім господарством. Крім того, є проблеми з неготовністю компаній до освоєння таких коштів, з низькою якістю, проблеми управлінського рівня в областях. На жаль, досі не призначений керівник «Укравтодору», але я маю надію, що це питання буде вирішено найближчим часом, в жовтні, хоча я думав, що це вже буде зроблено раніше.

Хто гальмує цей процес?

Скажімо так, триває політична дискусія. Але якщо призначення не відбулося, значить, на це були причини. Мабуть, когось задовольняє статус-кво, який є сьогодні, коли структура не має повноцінного керівника.

Які законодавчі ініціативи вживає міністерство для просування реформ у транспортній галузі?

В нас відбулись суттєві зрушення в сфері законодавчих актів. Зокрема, ми відпрацьовуємо великий пакет документів по дорожній реформі і сподіваюсь, що в листопаді в парламенті буде проведено інфраструктурний день, в ході якого ми зможемо розглянути одні з ключових законів по автодорожніх шляхах, про внутрішній водний транспорт, про залізничний транспорт. Наразі ми допрацьовуємо цей документ, адже в підсумку ми хочемо зробити системні речі, щоб всі покладалися не на міністрів-героїв, а на системні речі, які дійсно працюють.

Це значить, що в листопаді ви плануєте внести на розгляд парламенту законопроект про залізничний транспорт?

Ми відкликали законопроект для того, щоб внести ряд суттєвих змін, які пропонував бізнес, і ми їх підтримали. Я сподіваюсь, що десь в жовтні ми зможемо його внести знову в парламент і відповідно поставити на голосування в листопаді. Такі дедлайни ми визначили спільно з транспортним комітетом Верховної Ради, і в мене немає сумнівів, що ми так і зробимо.

Міністерство досить довго не може дійти згоди з ключовими гравцями на ринку залізничних перевезень в процесі обговорення цього важливого законопроекту. Якими положеннями документу бізнес занепокоєний?

Були протиріччя на технічному рівні, були побоювання щодо окремих питань тарифної складової, побоювання щодо приналежності окремих підприємств: чи будуть вони залишені в власності держави чи ні. Для того, щоб зняти ці занепокоєння, ми, власне, і відкликали документ і зараз його доопрацюємо.

На якій стадії знаходиться ще один важливий законопроект про Національну комісію, яка буде регулювати транспортні тарифи?

Цей законопроект є логічним наслідком закону про залізничний транспорт. Ми готуємо цей документ також.

Окремо хотів би зазначити, що ми почали масштабну реформу морської галузі, в кінці вересня я запустив на погодження Кабміну документ про створення морської адміністрації. Також спільно з американськими та нідерландськими експертами в жовтні починаємо роботу над реформою морської галузі, яка, зокрема, передбачає реформування Адміністрації морських портів. Думаю, що до кінця цього року ми повинні завершити ці процеси, і вже в наступному році мати справу з абсолютно новою структурою управління морською галуззю.

Також ми запустили низку проектів по державно-приватному партнерству, працюємо над концесією. Водночас авіація трошки «провисає»  через відсутність «відкритого неба» з ЄС, тим не менш, ми показали дуже гарні показники росту авіаційного пасажиропотоку, що свідчить про те, що українці стали більше літати. Крім того, ми бачимо інтерес нових компаній до українського ринку авіаперевезень.

Ще більшому росту пасажиропотоку сприятиме лібералізація авіаринку з Євросоюзом. Для цього необхідно підписати Угоду про спільний авіаційний простір ("відкрите небо") між Україною та ЄС, терміни підписання якої неодноразово переносилися. Коли нарешті документ буде підписаний?

Я постійно піднімаю це питання. Причому роблю це не лише односторонньо. Остання зустріч з цього приводу в мене була в 20-х числах вересня з Єврокомісаром з питань мобільності та транспорту Віолеттою Бульц. Вона сказала мені, що це питання номер один і знаходиться в червоній папці. Я не сумніваюся в щирості її слів. Паралельно, спілкуюся з людьми зі столиць провідних європейських держав, щоб вони теж порушували це питання перед Брюсселем, бо я вважаю, що це просто безвідповідально, коли маленьке питання Гібралтару фактично зупиняє розвиток більше двадцяти європейських країн, бо ми маємо дуже багато лоукостів, які хочуть зайти в Україну, але їх стримує відсутність спільного авіаційного простору між Україною та ЄС.

Нещодавно Україна та Литва підписали аналогічну угоду, з якими ще країнами Україна планує лібералізувати авіаперевезення?

Ми відпрацьовуємо цей аспект з усіма європейськими державами. Але ситуація така, що навіть коли ми говоримо про європейські лоукости, які є переважно власністю капіталу однієї держави, умовно той же Ryanair може літати в Україну з Ірландії без проблем. Але коли ми говоримо про польоти Ryanair з Італії чи Німеччини, починаються питання. Бо Італія хоче мати свого національного авіаперевізника, тому це не вирішує глобальне питання, його вирішить лише відкрите небо з ЄС.

Тобто, поки договір з ЄС не підписаний, масштабних заходів нових авіакомпаній на вітчизняний ринок авіаперевезень українцям поки не слід очікувати?

Ні,чому ж? Ми зараз готуємося до цього, проводимо консультації з новими гравцями ринку і на експертному рівні відпрацьовуємо модель, щоб ми чітко розуміли, що ці компанії хочуть. Наприклад, Грузія свого часу проводила переговори, на мою думку, з одним з найкращих лоукостерів, але потім свідомо відмовилася від цього наміру і зараз співпрацює з Wizz Air. Тому що Грузія вважала, що та пропозиція, яка надійшла від європейців, не відповідала економічній моделі розвитку Грузії. Тобто, як ми вирішимо з бізнесом, так воно і буде.

Поговоримо про бюджет-2017. Які ваші пропозиції були враховані, а які побажання залишилися поза увагою?

Я думаю, що бюджетом будь якого року жоден міністр не задоволений, включаючи міністра фінансів. Тому я не можу сказати, що я в захваті від проекту бюджету на наступний рік. Я трохи стурбований рівнем закладеного в бюджеті фінансування доріг на наступний рік. Але я вірю, що ми знайдемо правильне рішення в стінах парламенту, в першу чергу, шляхом позитивного голосування по дорожньому фонду. Відповідний законопроект в першому читанні вже ухвалений депутатами. Сподіваюсь, що він буде ухвалений і в другому читанні. Паралельно з цим ми зараз проводимо інтенсивні переговори зі Світовим банком, ЕБРР та ЕІБ щодо виділення додаткового фінансування на українські дороги на наступний рік.

Мова йде про близько 1 млрд доларів кредитів міжнародних фінансових організацій на розвиток доріг?

Приблизно так, але, щоб був 1 млрд доларів, нам треба ще активно попрацювати, чим ми і займаємося зараз. Ми маємо зараз ситуацію, коли  протягом декількох років у нас була дуже низька вибірка коштів по ряду міжнародних проектів з будівництва доріг. Зараз ми її нарощуємо, тренд позитивний, і це може бути підставою для виділення додаткових коштів для України.

На які саме проекти планується виділити ці кошти?

В першу чергу, ми говоримо про дорогу Львів – Херсон.

У проекті бюджету-2017 крім понад 7 млрд грн на погашення боргів «Укравтодору» передбачено лише 6,6 млрд грн на розвиток доріг, що практично збігається з показником в бюджеті-2016. Виходить, це звичайне фінансування «Укравтодору», а не наповнення дорожнього фонду від акцизів на пальне, про що красномовно казав уряд. Як так сталося?

Всі казали і я казав. Насправді ми розуміємо, що Україна знаходиться в складній ситуації, тим не менш мені приємно, що держава знаходить резерви для будівництва доріг. Ще раз повторюсь, що я маю надію, що в стінах парламенту ми знайдемо краще рішення щодо збільшення фінансування на дороги. Законопроект про дорожній фонд вже пройшов перше читання. Зараз в нас ситуація погана, тому що ми виходили з мінімальної цифри 50% наповнення дорожнього фонду від акцизів на 2017 рік, по факту ми маємо близько 25%. Але я  не втрачаю надії, що ми все ж таки знайдемо ресурс для того, щоб хоча б 50% від акцизів надходило в цей фонд в 2017 році, 75% в 2018 році, 100% - в 2019 році.

Це приблизно 20 млрд на розвиток доріг в 2017 році?

Це трошки більше. Згідно попередніх оцінок Мінфіну, в наступному році маємо зібрати більше ніж 50 млрд грн від акцизів, якщо так і буде, то може бути відповідно цифра в дорожньому фонді на рівні 25 млрд грн.

Уряд називає 2017 рік роком початку масштабних дорожніх робіт. Як в умовах обмеженого бюджетного фінансування планується здійснити ці амбітні плани? З огляду на це, чому прем`єр не наполіг та не вмовив Мінфін виділити ще більшу суму на ремонт доріг?

Велика заслуга прем`єр-міністра в тому, що дороги будуються, що буде створений дорожній фонд. Саме Гройсман знайшов правильні слова, для того, щоб переконати Мінфін, який зрештою погодився створити дорожній фонд. В минулому році цього зробити нам не вдалось, тому я думаю, що ми будемо послідовними в своїх діях і створимо не простий дорожній фонд, а фонд з відповідним фінансуванням.

Чи є у вас зараз підтримка народних депутатів?

В принципі є, доказом того стало позитивне голосування в першому читанні законопроекту про дорожній фонд. Оскільки вони, як обранці народу, чітко розуміють прямий зв'язок між дорожнім фондом і виборцями. Вони розуміють чітко, що мінімум 35% наповнень дорожнього фонду піде на дороги місцевого значення, які будуть підпорядковані громадам, 5% буде спрямовано на те, щоб зробити наші дороги безпечними.

Поговоримо про дороги в регіоні. За останні 3-4 місяці ви побували майже у всіх південних західних і східних областях. Розкажіть, що насправді відбувається на місцях?

Реальна ситуація на місцях суттєво відрізняється від звітів, які мені регулярно надсилають. Тому що люди, які їх пишуть, хочуть зберегти свою посаду, тому звіти завжди «прикрашені». В нас є велика проблема з тим, що залишилося дуже мало компаній, які готові якісно ремонтувати дороги. Так сталося тому, що після 2012 року дуже багато дорожніх компаній збанкрутували через безвідповідальність тодішнього уряду, коли не були сплачені борги за проведені дорожні роботи. Ми маємо на ринку близько 20-ти компаній, з яких активними є, може, 4-5. Я сподіваюсь, що після того, коли зовнішній світ повірить, що ми системно підходимо до робіт та збільшуємо бюджети, ми будемо мати конкуренцію хоча б з 10-20 потужних компаній на ринку, які дорожать своєю репутацією.

Ви нещодавно повідомили, що ізраїльська дорожньо-будівельна компанія Shapir має намір відкрити представництво в Україні та брати участь в тендерах по ремонту та будівництву українських автодоріг, а також анонсували прихід ще декількох іноземних автодорожніх компаній. Що це за компанії?

Shapir - найбільша автодорожня компанія в Ізраїлі, вона будувала не лише дороги, а й аеропорти та інші складні інфраструктурні об`єкти. Намір відкрити представництво в Україні та брати участь в дорожніх тендерах є виявом довіри до українського уряду. Важливо, що вони готові брати участь не лише в тих тендерах, які фінансують міжнародні донори, а й в державних. Також до кінця цього року можливий прихід інших іноземних компаній, але я поки не буду називати імена.

Яка ситуація з дорогами в Миколаївській області, чи розблокував Антимонопольний комітет тендер по ремонту однієї з доріг, що входить в список доріг «ганьби»: Н-11 Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв?

Мені Миколаїв вже інколи сниться, в цьому регіоні вже можна знімати серіал, адже це дуже цікавий регіон з точки зори політично-економічних стосунків між різними групами. Так, ми переламали ситуацію, ремонт розпочався. Дійсно, було згаяно дуже багато часу на дискусії, але я вірю, що ми зможемо Н-11 довести до логічного кінця. На жаль, в Дніпрі ситуація не така радісна, там мало бути продовження цієї дороги через цю область. Але одна з найбільших проблем – відсутність якісних людей, там їх просто немає, всі гарно говорять, але коли починають щось робити, хочеться обійняти та заплакати. В Дніпропетровській області досі йдуть дискусії на рівні Антимонопольного комітету, бо там блокують ремонтні роботи ті компанії, які не виграли тендер.

«Укравтодор» та «Укрзалізниця» в минулі роки накопичили чимало боргів, левова частка з них - в іноземній валюті. Чи своєчасно компанії здійснюють виплати кредиторам, чи є загрози з обслуговуванням цих боргів у 2017 році?

Такої загрози немає, оскільки борги виплачуються своєчасно. По лінії «Укравтодору» взагалі питань немає, оскільки кредити були залучені під державні гарантії і щорічно уряд закладає в бюджеті кошти на погашення боргів. «Укрзалізниця» зараз перебуває в перманентному технічному дефолті, але розмова з кредиторами йде. Мені важливо, щоб умови реструктуризації боргів були прозорими і з відповідним дисконтом.

Минуло вже кілька місяців після того, як українську залізницю очолив поляк Войцех Бальчун. Як ви оцінюєте роботу нового керівництва компанії?

Порівнюючи з успіхами керівника «Укрпошти» Ігоря Смілянського, я оцінюю успіхи Бальчуна як скромні. Але я розумію, що насправді, «Укрзалізниця» набагато масштабніша за «Укрпошту», та має набагато складнішу ієрархію стосунків в самому українському істеблішменті. Ці завдання стоять перед Бальчуном, я готовий і охоче допомагаю тоді, коли він потребує поради чи допомоги. Тим не менш, я вважаю, що модель, коли міністр одночасно є керівником «Укрзалізниці», «Укравтодору» та низки інших підприємств, неефективна, в такому випадку не треба брати західного фахівця з великою зарплатнею.

Може, Бальчун вже розчарувався і втратив запал?

Йому важко, але я поки що не бачу розчарування. Він старається, дещо виходить, дещо ні.  Але я не готовий сказати, що він не вміє, насправді обсяг завдань перед ним стоїть дуже великий.

Як ви оцінюєте успіхи керівника «Укрпошти» Ігоря Смілянського?

Ігор зробив правильній підхід, дуже швидко вирішив питання із заробітною платнею, дуже швидко підібрав команду, яка оперативно інтегрувалася в «Укрпошту». Це команда «зірок» – професіоналів, кожен з яких досяг досить високих результатів на попередніх роботах. Я думаю, що через півроку ми будемо бачити абсолютно інше обличчя «Укрпошти», коли поштарі почнуть отримувати більшу зарплату, при цьому матимуть більшу відповідальність.

Чи планується скорочення штату «Укрпошти»?

Ми поки що це питання не піднімаємо, для нас зараз дуже  важливо оптимізувати всі виробничі процеси як в «Укрпошті»,  так і в «Укрзалізниці», лише потім можемо говорити про скорочення. Дійсно, в «Укрпошті» дуже багато працівників, але компанія виконує соціальну функцію, і ми не можемо про це забувати. Але я все ж таки починав би скорочення з адміністративного апарату, а не з рядового персоналу.

 Чи планується скорочення в «Укрзалізниці»?

Коли ми нарешті отримаємо деталізований план розвитку компанії, а не красиву презентацію, тоді ми будемо бачити, що чітко планується зробити. Ми домовилися з керівництвом «Укрзалізниці», що до кінця жовтня буде розроблений 5-річний план модернізації рухомого складу компанії. Цей план дуже важливий, адже маючи його, ми можемо вести серйозну розмову з іноземними компаніями та національними виробниками, які будуть чітко розуміти, що вони розгортають своє виробництво для потреб «Укрзалізниці». 

Яка потреба «Укрзалізниці» в оновленні рухомого складу, зокрема, локомотивів?

Все майже на 90% зношено. Питання ремонту теж гостре, оскільки є фактичний та нормативний види ремонту. Скажімо, з тих десятків тисяч вагонів, термін експлуатації яких завершується цього року, лише третина підлягає списанню, інша дві третини можуть бути відремонтовані. Тут теж є надважливе питання контролю за ходом виконання робіт. Я є категоричним противником того, щоб ми основні ресурси спрямовували на модернізацію локомотивів, замість закупівлі нових. На моє глибоке переконання, модернізація призводить до того, що життєвий ресурс машини суттєво не збільшується, виходить, ми вкладаємо великі гроші в металолом, в той час як потрібно продати це майно і забути. Є різні фінансові механізми, як вирішити це питання, є готовність світових виробників долучитися до цього процесу, адже в підсумку ми отримаємо машини нового покоління, які споживають на 30-40% менше масла і дизелю, ніж машини в Україні. Наприклад, локомотив американської корпорації General Electric, який вони привезли в вересні на тест-драйв на українських залізницях заміняє собою двосекційний тепловоз «Укрзалізниці».

До речі, скільки такий локомотив коштує?

Дорого. Це вже договірна позиція, але ці кошти окуповуються набагато швидше, аніж порахувати постійні ремонти наших тепловозів, які споживають багато палива.

Чому ж тоді не можна списати ці застарілі вагони?

В мене дуже багато «чому» по «Укрзалізниці», але тут треба чітко визначити, якщо міністр керує «Укрзалізницею», тоді міністр. Якщо Войцех керує компанією, значить він з правлінням має вирішувати ці питання.

Чи планує «Укрзалізниця» вже в статусі акціонерної компанії виходити на зовнішні ринки запозичень?

Наразі занадто рано про це говорити. «Укрзалізниця» прибуткова, але лише в національній валюті, коли ми виходимо на запозичення в іноземній валюті, це негативно впливає на фінансовий стан та створює додаткові проблеми, тому я вважаю, що ні, поки цього робити не потрібно. Просто залучення фінансового ресурсу я вважаю недоцільним, лише можна розглядати у випадку залучення кредитних ліній для оновлення рухомого складу.

Чи має намір Укрзалізниця переглядати тарифи на перевезення в наступному році?

Я не бачу підстав для перегляду залізничних тарифів в наступному році, ми домовилися, що це останнє підвищення вантажних тарифів в цьому році, яке згенерувало додаткові кошти для компанії. Наступне підвищення може бути лише після очищення всієї компанії, тоді, коли ми розуміємо, що на 100% механізм роботи прозорий та ефективний та відсутня корупція.

Лише за таких умов ми можемо довести ринку, що тарифи є досить низькими і потребують перегляду. Поки що цього немає, тому про підвищення тарифів передчасно говорити.

Чи будуть переглядатися тарифи на проїзд в пасажирських поїздах?

Тарифи на проїзд в пасажирських поїздах поки не будуть переглядатися також. Але питання в тому, чи хочемо ми їхати в старих вагонах, як зараз, чи в таких, які існують в Європі. Якщо ми хочемо такі поїзди, які курсують в Європі, то відповідно вони коштують так як в Європі. Звичайно, ми можемо закупити вагони, наприклад, в Крюківського вагонобудівного заводу, вони будуть трошки дешевше, але не суттєво дешевше від європейських. Тому тут питання вибору кожного з нас. Хотів би зазначити, що ухвалення законопроекту про залізничний транспорт відкриє доступ приватним перевізникам на ринок пасажирських залізничних перевезень. Я знаю, що окремі українські та іноземні компанії розглядають потенційну можливість виходу нових приватних поїздів на український ринок, і ясна річ, що буде конкуренція, якщо ми відкриваємо цей ринок, особливо у преміум-сегменті.

Але це питання не одного року?

Ні, чому ж? Якщо закон буде проголосований вже цього року, то вже в наступному році це можна здійснити. Зараз на порядку денному стоїть питання оптимізації тарифів, їх собівартості та структури, яку ми досі точно не знаємо. Нам треба збалансувати підхід по транзитним тарифам, бо сусідні країни часто скаржаться, що тарифи в Україні надвисокі для перевезень транзитних вантажів.

Це справді так?

Враховуючи кон’юнктуру ринку, так.

Скільки грошей «Укрзалізниця» додатково отримала за рахунок підвищення тарифів і на які цілі вони були направлені?

В червні було приблизно 5,5 – 6 млрд грн. на рахунках компанії, зараз близько 7 млрд грн. Але ці гроші не повинні лежати на рахунках, вони повинні працювати. Зараз ми оголосили тендери по закупівлі 1000 вантажних напіввагонів. Поки я змушений констатувати, що заводи і депо завантажені всього лише на 50-60% від своїх потужностей. Це теж велике питання: чому при такому поганому технічному стані рухомого складу і при наявності коштів на рахунках в нас не завантажені заводи і депо на всі 200%.

На рівні різних українських держкомпаній у вирішенні питання встановлення ринкових зарплат співробітникам є видимий прогрес, в багатьох з них керівники вже отримують гідну оплату за свою працю. Який стан речей з зарплатами в самому міністерстві?

На рівні керівників держкомпаній прогрес є, вони вже отримують ринкові заплати, які прописані в контрактах. Крім цього, для керівників діє бонусна система, якщо людина робить свою роботу якісно та виконує ключові показники ефективності. Ми також просуваємося вперед в цьому питанні навіть по середній ланці менеджменту. По міністерству ситуація досі трагічна, ми маємо серйозне недофінансування і ентузіазм у людей вгасає.

Яку зарплатню отримують керівники департаментів міністерства та особисто ви?

Керівники департаменту отримують умовно від 8 до 12 тис. грн. Я отримую трохи більше 18 тис. грн, раніше було 6 тис. грн, це був взагалі кошмар. Мене рятує тільки те, що я не встигаю ходити по магазинах та мало їм. Мої заступники отримують трохи менше, ніж я.

Які зарплати обіцяють кандидатам, які будуть працювати в технічному офісі реформ при міністерстві за підтримки ЄС?

Зарплати умовно ринкові,  я не маю права їх розкривати. Але вимоги для деяких кандидатів дуже високі, наприклад, стаж роботи мінімум 10 років, ми зараз їх дещо скорочуємо, адже вузькоспеціалізована людина з десятирічним стажем отримує декілька тисяч доларів на ринку, а в цьому фонді сума менше.

Олександра Данько

 

ПО РУБРИКАМ

15.12 На 18 де­каб­ря финан­си­сты про­гно­зи­ру­ют даль­ней­ше­го по­до­ро­жа­ния дол­ла­ра

15.12 Deutsche Boerse рас­смот­рит воз­мож­ность за­пус­ка бит­ко­ин-фью­черсов

15.12 Ры­нок ак­ций Укра­и­ны за­вер­шил тор­ги 15 де­каб­ря в "зе­ле­ной зоне"

15.12 НБУ пла­ни­ру­ет уве­ли­чить или от­ме­нить ли­мит ре­па­три­а­ции ди­ви­ден­дов за 2017

15.12 По­вы­ше­ние учет­ной став­ки су­ще­ствен­но не от­ра­зит­ся на кре­дит­ных и де­по­зит­ных став­ках, но мо­жет при­тор­мо­зить рост кре­ди­то­ва­ния - бан­ки­ры

15.12 Де­по­зит­ные став­ки для физ­лиц 15.12.17

15.12 Е-ли­цен­зии на пе­ре­вод ва­лю­ты за гра­ни­цу по­лу­чи­ли 300 че­ло­век , - НБУ

15.12 Сред­не­взве­шен­ный курс дол­ла­ра на меж­бан­ке 15 де­каб­ря со­ста­вил 27,6351 грн

15.12 Курс бит­кой­на под­ско­чил до оче­ред­но­го ре­кор­да, це­на фью­черсов пре­вы­си­ла $18000

15.12 Банк "Финан­со­вый партнер" ре­ор­га­ни­зо­вал­ся в фин­ком­па­нию

15.12 Курс дол­ла­ра к ев­ро за­вер­ша­ет сни­же­ни­ем первую не­де­лю из трех

15.12 Бир­жи АТР, кро­ме Юж­ной Ко­реи, 15 де­каб­ря за­кры­лись сни­же­ни­ем ин­дек­сов

15.12 Быв­шие ак­ци­о­не­ры При­ват­бан­ка за­тя­ги­ва­ют вре­мя через су­ды, ре­струк­ту­ри­зи­ро­вать кре­ди­ты они не со­би­ра­лись, - НБУ

15.12 НБУ на­де­ет­ся на на­зна­че­ние пред­прав­ле­ния При­ват­бан­ка до 2018

15.12 НБУ под­твер­жда­ет воз­мож­ность ре­фи­нан­си­ро­ва­ния При­ватБан­ка при ис­пол­не­нии су­деб­ных ре­ше­ний по от­мене bail-in

15.12 C 8 по 15 от­ме­чал­ся рост роз­нич­ных цен на свет­лые неф­те­про­дук­ты и сжи­жен­ный газ

15.12 С 11 по 15 де­каб­ря же­лез­но­до­рож­ные пар­тии ди­зель­но­го топ­ли­ва по­до­ро­жа­ли на 500 грн/т - до 26 070 грн/т

15.12 За не­де­лю СУГ в опте по­де­ше­вел на 300 грн/т

15.12 Це­на неф­ти Brent сни­зи­лась 15 де­каб­ря до $63,26 за бар­рель, WTI про­дол­жа­ет до­ро­жать

15.12 Не­га­тив­ное саль­до внеш­ней тор­гов­ли Укра­и­ны то­ва­ра­ми за 10 мес.-2017 вы­рос­ло по­чти в 2,2 ра­за

15.12 Ис­пол­ня­ю­щий обя­зан­но­сти гла­вы НБУ Яков Смо­лий озву­чил 5 пре­тен­зий МВФ к Укра­ине

15.12 По­вы­ше­ние учет­ной став­ки су­ще­ствен­но не от­ра­зит­ся на кре­дит­ных и де­по­зит­ных став­ках, но мо­жет при­тор­мо­зить рост кре­ди­то­ва­ния - бан­ки­ры

15.12 Экс­порт­но-кре­дит­ное агент­ство начнет ра­бо­ту в 2018г - Грой­сман

15.12 Сель­хоз­про­из­вод­ство в Укра­ине за 11 мес.-2017 со­кра­ти­лось на 2,8% - Гос­стат

15.12 Goldman: "боль­шую нефть" ждет успеш­ный 2018 год

15.12 Внут­ри рос­сий­ской бан­ков­ской си­сте­мы су­ще­ству­ет глу­бо­чай­шая сте­пень не­адек­ват­но­сти тех, кто при­ни­ма­ет ре­ше­ния, - В.Ино­зем­цев

15.12 А.Ве­не­дик­тов: Ко­неч­но, не Се­чин по­са­дил Улю­ка­е­ва. Улю­ка­е­ва по­са­дил Пу­тин

15.12 НАТО по­до­зре­ва­ет Рос­сию в на­ру­ше­нии до­го­во­ра РСМД

15.12 Вто­рая фа­за пе­ре­го­во­ров по Brexit бу­дет за­ви­сеть от пол­но­го вы­пол­не­ния усло­вий пер­во­го эта­па - Ев­ро­со­вет

15.12 Суд при­го­во­рил экс-ми­ни­стра эко­но­ми­че­ско­го раз­ви­тия Рос­сии Алек­сея Улю­ка­е­ва к 8 го­дам ли­ше­ния сво­бо­ды

15.12 В Кон­грес­се США под­го­то­ви­ли за­ко­но­про­ект о по­мо­щи Укра­ине в сфе­ре ки­бер­без­опас­но­сти

15.12 В США вновь вво­дят ре­ги­стра­цию дро­нов

15.12 Фе­де­раль­ная ко­мис­сия по свя­зи США от­ме­ни­ла пра­ви­ло се­те­во­го ней­тра­ли­те­та

15.12 Один из круп­ней­ших бан­ков Рос­сии от­прав­лен на са­на­цию

15.12 Ев­ро­со­юз ре­шил про­длить санк­ции в от­но­ше­нии Рос­сии до се­ре­ди­ны 2018 го­да

14.12 По­че­му Ка­на­да ре­ши­ла про­да­вать ору­жие Укра­ине

14.12 Ев­ро­со­юз объ­еди­ня­ет уси­лия в сфе­ре обо­ро­ны

14.12 10 про­фес­сий, ко­то­рые вы­би­ра­ют мо­ло­дые аме­ри­кан­цы

14.12 Disney ку­пит 21st Century Fox Мер­до­ка за 52 млрд дол­ла­ров

14.12 Дра­ги ви­дит не­об­хо­ди­мость в со­хра­не­нии су­ще­ствен­ных объ­е­мов сти­му­ли­ро­ва­ния для уси­ле­ния ин­фля­ции

15.12 Ки­ев­со­вет пред­ло­жит близ­ле­жа­щим на­се­лен­ным пунк­там объ­еди­нить­ся в Ки­ев­скую аг­ло­ме­ра­цию

14.12 Чтобы предот­вра­тить пор­чу ас­фаль­та, фу­ры на въез­де в Ки­ев бу­дут взве­ши­вать

11.12 Ки­ев­пас­странс при­сту­пил к уста­нов­ке ав­то­ма­тов для бес­кон­такт­ной опла­ты про­ез­да

11.12 Укра­и­на под­ня­лась в ми­ро­вом рей­тин­ге про­даж ору­жия

11.12 Ита­льян­ский ло­уко­стер на­чал ле­тать из Ми­ла­на в Ки­ев

07.12 Ра­да про­дли­ла мо­ра­то­рий на от­чуж­де­ние сель­хоз­зе­мель до 2019

05.12 Мо­биль­ные опе­ра­то­ры до­го­во­ри­лись о внед­ре­нии 3G и 4G в ки­ев­ском мет­ро

30.11 В Ки­е­ве бу­дут эва­ку­и­ро­вать при­пар­ко­ван­ные ав­то, ме­ша­ю­щие дви­же­нию об­ще­ствен­но­го транс­пор­та и пе­ше­хо­дов

30.11 Клич­ко хо­чет стро­ить мно­го­этаж­ные пар­кин­ги на ме­сте га­ра­жей

29.11 В Ки­е­ве за­пре­ти­ли пар­ко­вать­ся на 67 ули­цах

27.11 Uber сно­ва по­вы­сил та­ри­фы в Ки­е­ве

27.11 Еди­ный элек­трон­ный би­лет для об­ще­ствен­но­го транс­пор­та за­ра­бо­та­ет в Ки­е­вев ап­ре­ле сле­ду­ю­ще­го го­да

27.11 Сек­тор офис­ной не­дви­жи­мо­сти Ки­е­ва станет од­ним из клю­че­вых для ин­ве­сто­ров в 2018 го­ду

23.11 7 укра­ин­цев по­па­ли в Топ-100 но­ва­то­ров Ев­ро­пы - Financial Times

22.11 Ки­ев до­го­во­рил­ся с ки­тай­ской CRIG о стро­и­тель­стве ли­нии мет­ро на Тро­е­щи­ну

15.12 Что Лу­цен­ко бу­дет де­лать с Са­а­ка­шви­ли даль­ше

15.12 В Кон­грес­се США под­го­то­ви­ли за­ко­но­про­ект о по­мо­щи Укра­ине в сфе­ре ки­бер­без­опас­но­сти

15.12 Со­зда­ние Ан­ти­кор­руп­ци­он­но­го су­да яв­ля­ет­ся глав­ным тре­бо­ва­ни­ем МВФ, - Да­ни­люк

15.12 Ев­ро­со­юз ре­шил про­длить санк­ции в от­но­ше­нии Рос­сии до се­ре­ди­ны 2018 го­да

15.12 Но­вый Вер­хов­ный Суд на­чал ра­бо­ту, выс­шие спец­су­ды пре­кра­ти­ли функ­ци­о­ни­ро­ва­ние

14.12 Лу­цен­ко на­де­ет­ся на спец­кон­фис­ка­цию не ме­нее 5 млрд грн окру­же­ния Яну­ко­ви­ча в сле­ду­ю­щем го­ду

14.12 Тил­лер­сон: Пу­тин не про­сто вы­брал сто­ро­ну в кон­флик­те, а вторг­ся в Укра­и­ну

13.12 НБУ про­сит НАБУ рас­сле­до­вать за­кон­ность дей­ствий су­да, по­ста­но­вив­ше­го взыс­кать с При­ват­бан­ка 1 млрд гри­вен в поль­зу Сур­ки­сов

13.12 За­пах­ло бар­да­ком. За­чем Кор­бан вер­нул­ся в Укра­и­ну

13.12 По­слы стран G7 при­зва­ли Сыт­ни­ка и Хо­лод­ниц­ко­го быть сдер­жан­нее в ра­бо­те

13.12 НАПК про­сит НАБУ рас­сле­до­вать воз­мож­ное де­кла­ри­ро­ва­ние не­до­сто­вер­ной ин­фор­ма­ции На­са­ли­ком

13.12 Укра­и­на по­да­ла за­яв­ку на по­лу­че­ние но­вой мак­ро­фи­нан­со­вой по­мо­щи от ЕС

13.12 Во мно­гих от­рас­лях Укра­и­на уже от­ста­ет от гра­фи­ка им­пле­мен­та­ции Со­гла­ше­ния об ас­со­ци­а­ции - Мин­га­рел­ли

13.12 Тя­же­лое на­прав­ле­ние. Как ВСУ от­би­ли у ги­бри­дов еще один ху­тор

13.12 США не от­ме­нят санк­ции про­тив РФ до вос­ста­нов­ле­ния тер­ри­то­ри­аль­ной це­лост­но­сти Укра­и­ны - Тил­лер­сон

15.12 BMW зай­мет в Че­хии 500 гек­та­ров по­ли­го­ном для бес­пи­лот­ни­ков

15.12 Telegram, Viber, WhatsApp, Signal — ка­ким мес­сен­дже­рам мож­но до­ве­рять

15.12 Samsung за­па­тен­то­вал ди­зайн смарт­фо­на с не­обыч­ным за­гну­тым дис­пле­ем

15.12 В США вновь вво­дят ре­ги­стра­цию дро­нов

15.12 Фе­де­раль­ная ко­мис­сия по свя­зи США от­ме­ни­ла пра­ви­ло се­те­во­го ней­тра­ли­те­та

15.12 Toyota по­стро­ит первую в ми­ре стан­цию по про­из­вод­ству элек­три­че­ства, во­ды и во­до­ро­да

14.12 LG обе­ща­ет 23 ча­са ра­бо­ты но­ут­бу­ков Gram с то­по­вы­ми про­цес­со­ра­ми

14.12 Ме­сто Mercedes-AMG CLS 63 зай­мет че­ты­рех­двер­ка AMG GT4

14.12 10 ка­честв, ко­то­рые не лю­бят ра­бо­то­да­те­ли

14.12 Doogee раз­ра­бо­та­ла кон­цепт пол­но­экран­но­го слай­де­ра

13.12 За пер­вые 4 ча­са ICO бы­ло при­вле­че­но $50 млн на со­зда­ние крип­тосмарт­фо­на FINNEY

13.12 Uber ока­зал­ся опас­нее элек­тро­мо­би­лей для неф­тя­но­го биз­не­са

13.12 Ford при­знал элек­три­че­ские бес­пи­лот­ни­ки не­эф­фек­тив­ны­ми в срав­не­нии с ги­брид­ны­ми

12.12 Круп­ные япон­ские ав­то­про­из­во­ди­те­ли объ­еди­ни­лись ра­ди се­ти во­до­род­ных за­пра­вок

12.12 Пра­ви­тель­ство Бол­га­рии за­ра­бо­та­ло 3 мил­ли­ар­да дол­ла­ров на кон­фис­ко­ван­ных бит­ко­и­нах

14.12 10 ка­честв, ко­то­рые не лю­бят ра­бо­то­да­те­ли

12.12 Ха­рак­тер мо­жет по­ме­шать ка­рье­ре

04.12 Google и Facebook кон­тро­ли­ру­ют 84% гло­баль­но­го рын­ка циф­ро­вой ре­кла­мы

23.11 Как швед­ская ком­па­ния на­учи­лась пе­ча­тать ча­сти те­ла на 3D-прин­те­ре

22.11 Чер­ная пят­ни­ца: пять осо­бен­но­стей в Укра­ине

21.11 Со­бе­се­до­ва­ние: 4 во­про­са, чтобы при­нять ре­ше­ние

17.11 Нар­ко­ман, ал­ко­го­лик, убий­ца, IT-биз­нес­мен? Как на­чи­на­лась ис­то­рия со­зда­те­ля ан­ти­ви­ру­са McAfee. И за­кон­чи­лась

14.11 10 ха­рак­те­ри­стик хо­ро­ше­го на­чаль­ни­ка

13.11 Как до­го­во­рить­ся с на­чаль­ством об уда­лен­ной ра­бо­те

13.11 Гла­ва экс­перт­но­го со­ве­та при пра­ви­тель­стве ФРГ при­зы­ва­ет от­ме­нить вось­ми­ча­со­вой ра­бо­чий день

09.11 По­че­му уволь­ня­ют­ся со­труд­ни­ки? 8 оши­бок ком­па­ний

07.11 Ро­бо­ты ско­ро за­ме­нят лю­дей-ре­кру­те­ров

06.11 Как уй­ти с ра­бо­ты, кра­си­во хлоп­нув две­рью

01.11 8 си­ту­а­ций, вли­я­ю­щих на ва­шу ка­рье­ру

25.10 Как на­чать раз­го­вор о по­вы­ше­нии зар­пла­ты: 5 со­ве­тов

теги

Apple, Aston Martin, Audi, bitcoin, BMW, Credit Suisse, Deutsche Bank, Facebook, Ford, Google, Huawei, Jaguar, Lamborghini, Lenovo, LG, Mercedes-Benz, Microsoft, Porsche, Samsung, Tesla, Toyota, Volkswagen, Volvo, Xiaomi, Англия, Белоруссия, Венесуэла, Газпром, ЕС, Казахстан, Китай, Молдова, Россия, США, Туркменистан, Турция, акции, депозитные ставки, золото, ипотека, кредит, межбанк, облигации, прогноз, форекс

ТОП-НОВОСТИ

По­вы­ше­ние учет­ной став­ки су­ще­ствен­но не от­ра­зит­ся на кре­дит­ных и де­по­зит­ных став­ках, но мо­жет при­тор­мо­зить рост кре­ди­то­ва­ния - бан­ки­ры

ПОДПИСКА НА НОВОСТИ

 

Это интересно