Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Попит на будівництво танкерів у I півріччі зріс у 3,6 раза - дослідження

 

Загальний обсяг портфеля замовлень на будівництво танкерів у першому півріччі 2023 року зріс у 3,6 раза порівняно з аналогічним періодом 2022 року; попит на нові балкерні судна збільшився на 19,7%, а на контейнеровози - упав у 3,4 раза, ідеться в дослідженні старшої аналітикині сервісу з відстеження та оцінювання суден VesselsValue Ребекки Галанопулос Джонс.

Загальний обсяг замовлень на нові судна знизився, і порівняно з минулим роком їхня кількість не досягла рекордного рівня, що спостерігався в останні два роки. Наразі в портфель додано 466 вантажних суден, що на 23% менше, ніж у 2022 році.

Скорочення кількості замовлень на нові судна, особливо в секторі контейнеровозів, відображає більш слабкі глобальні макроекономічні перспективи, оскільки інтерес до цього вантажного транспорту досяг точки насичення і наразі почав знижуватися, зазначає експерт. Ставки для цього сектора впали і зараз починають стабілізуватися порівняно з історичними максимумами 2022 року. Кількість контрактів на контейнеровози скоротилася з 295 у I півріччі минулого року до 86 цього року.

Водночас, незважаючи на прагнення до більш екологічних джерел енергії, що призвело торік до збільшення кількості замовлень на LNG-судна, кількість контрактів на будівництво нових танкерів знову збільшилася, а на газовози - скоротилася в 2,8 раза, до 32. Греція знову посіла перше місце за заявками на нафтові судна, розмістивши майже половину з них - 47,9%, потім іде Японія з 31,6% і ОАЕ - 6,9%.

"Після затишшя в I півріччі 2022 року попит на танкери відродився, а доходи зміцнилися завдяки зміні торгових маршрутів і зростанню попиту на тонно-милі через повномасштабне військове вторгнення РФ в Україну", - пояснює експерт. За розглянутий період було підписано 120 контрактів на нові судна. Основними з них є 10 танкерів LR2 дедвейтом 115 тис. тонн по $62 млн для грецької Dynacom Tankers, які планують побудувати на верфі Dalian Shipbuilding і поставити у 2025-2026 роках.

Цього року за замовленнями в газовому секторі лідирує Японія, підтверджено 18 контрактів, або 30% усього обсягу. Більшість із них стосувалася великих газовозів місткістю 174 тис. куб. метрів. Друге місце посідає Греція з 13 договорами, 16,6%, на третьому місці Сінгапур з 6 позиціями (6%). У січні вартість Large LNG досягла історичного максимуму в $257,4 млн і залишалася вищою за $250 млн до кінця першої половини року. Наприкінці червня планка піднялася ще вище: NYK Line замовила два Large LNG місткістю 174 тис. куб. м за $261,3 млн кожен. Вони будуть побудовані Hyundai Mipo і доставлені в 2026-2027рр.

Старий балкерний флот, екологічні вимоги та високі ставки останнім часом також викликали інтерес до будівництва нових суден у цьому секторі, оскільки площі на верфях стають доступними, а замовлення на нові контейнери скорочуються. Так, кількість контрактів тут зросла на 20%, до 200. Вартість нових замовлень на суховантажі в першій половині року помітно збільшилася. Наприклад, ціни на Panamax дедвейтом 82 тис. тонн зросли приблизно на 10,3% - до $37,6 млн.

Загалом перше місце як найпопулярніший вибір для будівництва нових суден посіли китайські верфі: на них у першому півріччі було розміщено 279 замовлень, або близько 62,1% від загального обсягу, причому більшість припала на балкери. Південна Корея завоювала друге місце - 27% і 121 заявка. Японія знову опинилася на третьому місці з показником 8,9%, хоча ця частка знизилася з 14,8% минулого року. На в'єтнамські верфі припадало близько 1,3% замовлень, а на Філіппіни - 0,6%.

За матеріалами: Інтерфакс-Україна
 

ТЕГИ

Курс НБУ на завтра
 
за
курс
uah
%
USD
1
41,4912
 0,0692
0,17
EUR
1
45,1860
 0,0758
0,17

Курс обміну валют на 19.07.24, 10:10
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,2020  0,08 0,20 41,9328  0,13 0,32
EUR 44,9320  0,12 0,27 45,8752  0,09 0,19

Міжбанківський ринок на 19.07.24, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,4150  0,01 0,01 41,4900  0,05 0,12
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес