Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Сільгосптехніка та автомобілі – експерт назвав головні напрями лізингу в Україні на 2023 рік

 

Після вкрай успішного 2021 року, протягом якого лізинговий портфель українських банків зріс на 37,5%, воєнний рік став справжнім викликом для ринку фінансового лізингу. Й хоча офіційної статистики по цьому сегменту досі немає, експерти вимушені констатувати не тільки значне скорочення динаміки укладання нових угод, але й погіршення якості раніше сформованого портфелю.


Лізингові програми, зокрема спрямовані на придбання сільгосптехніки та автомобілів, банки почали відновлювати вже за пару місяців після початку нападу росії, але й досі ринок живе із суттєвими обмеженнями для потенційних лізингоодержувачів. Змінилися й умови придбання техніки у лізинг.

Наразі лізинговий кредит недоступний для компаній, що ведуть свою діяльність або розташовані в 100-кілометровій зоні від кордону з росією чи Білоруссю, або наближені до лінії фронту. Суттєво обмежені програми для підприємств у раніше окупованих, а тепер звільнених областях. Перш за все для сільгосп виробників України – так банки реагують на додаткові ризики через масовані мінування полів, кажуть експерти.

«Через підвищення облікової ставки НБУ та подорожчання ресурсної бази зросла на 50-80% вартість лізингу. Та й аванси, які лізингоодержувачи мають сплачувати банку, збільшилися з довоєнних 20% до 30%, а іноді й 40%», - констатує Олександр Клещунов, директор департаменту лізингових операцій Юнекс Банку.


Автомобілі в лізинг – новий мейнстрім

За словами експертів, як і раніше, найактуальнішим напрямом лізингу залишається фінансування придбання сільгосптехніки. Такі кредити домінують у статистиці нових угод. Але 2022 року на ринку України почав формуватися новий тренд – банки відчули суттєве зростання попиту з боку потенційних лізингоодержувачів на придбання автомобілів. Перш за все вантажівок та напівпричепів.

Фактичне закриття моря після початку російської агресії утворило на ринку величезний дефіцит колісної техніки, яка буквально за одну ніч перетворилася на єдиний доступний варіант логістики експорту. Це утворило на ринку справжній бум на придбання усіх типів, компанії почали масово використовувати для перевезення того ж зерна звичайні самоскиди, навіть ті, що до війни були задіяні на великому будівництві – з використанням так званих BigBag це цілком безпечно. Але й зріс попит на кредитні та лізингові програми банків.

«Паливовози, зерновози, причепи й напівпричепи та, звичайно, тягачі – ця техніка користувалася та й наразі користується неабияким попитом», - підтверджує Олександр Клещунов. І додає, що цікавіть до лізингу виявляють й звичайні українці, що хочуть придбати легкову автівку для власного використання в кредит.


Сільгосптехніка Б/У

Та попри такі тенденції ключовим напрямом лізингу залишатиметься сільгосптехніка, продовжує експерт.

«Цього року, на мою думку, на частку сільгосптехніки припадатиме до 50% нових угод лізингу. Решта здебільшого буде формуватися за рахунок фінансування придбання комерційного та легкового транспорту», - зазначає Клещунов.

Але й у цьому сегменті 2022-го року відбулися значні зрушення. Девальвація гривні та погіршення фінансового стану лізингоодержувачів зсунуло їх пріоритети у бік б/у техніки у лізинг. Це сталося насамперед через подорожчання нової імпортної техніки – курс долару суттєво зріс від початку року, а відтак збільшилися цінники на нові сіялки, трактори та комбайни.

За оцінками експертів, минулого року вартість нової сільгосптехніки зросла на 20-30%. Це призвело до збільшення попиту лізингоодержувачів на техніку, що була у використанні, приблизно на 40-50%. І скоріше за все ця тенденція на ринку банківського лізингу зберігатиметься впродовж всього 2023 року.

 

ТЕГИ

Курс НБУ на сьогодні
 
за
курс
uah
%
USD
1
39,6702
 0,1986
0,50
EUR
1
42,5205
 0,3372
0,80

Курс обміну валют на вчора, 10:29
  куп. uah % прод. uah %
USD 39,3652  0,00 0,00 39,8952  0,02 0,05
EUR 42,1717  0,03 0,07 42,9630  0,01 0,03

Міжбанківський ринок на вчора, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 39,7000  0,25 0,63 39,7200  0,25 0,63
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес