Фінансові новини
- |
- 08.12.25
- |
- 12:26
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
У пошуках компромісу. Про що влада домовилася з власниками євроблях
16:53 22.03.2018 |

Депутати і власники нерозмитнених авто провели черговий раунд переговорів. Влада запропонувала свій варіант, автолюбителі взяли паузу.
У середу в парламентському комітеті з питань податкової та митної політики відбулася зустріч депутатів, представників Мінфіну, бізнес-асоціацій та активістів ГО "Авто євро сила", на якій обговорювалася проблема нерозмитнених авто.
Молдавський законопроект - для України
Напередодні голова податкового комітету Ніна Южаніна передала активістам чинний молдавський закон, який допоміг цій країні вирішити проблему авто з іноземною реєстрацією. Вони повинні були з ним ознайомитися, напрацювати свої пропозиції і представити їх на обговорення депутатського корпусу.
Однак на зустрічі в середу активісти попросили надати їм фінальний варіант законопроекту, який можна буде ухвалити в Україні, оскільки отриманий до цього документ неможливо пристосувати до українських реалій через певні розбіжності.
"У нас відсутній документ, який можна аналізувати. Зараз багато спекуляцій, кожен трактує молдавський варіант по-своєму. Нам хотілось би отримати більш-менш фінальний варіант", - заявив представник АЄС Олександр Чернявський.
Повністю використати досвід Молдови не вдасться, оскільки в Україні відсутній техогляд. Втім, в угоді про асоціацію прописано, що його необхідно обов'язково ввести з 2020 року.
Це може вирішити багато проблем, тому що після запровадження техогляду можна буде відмовитися від директив ЄС про дотримання екологічного стандарту "Євро-5", введення якого унеможливило розмитнення в Україні авто, випущених до 2010 року. Це проблема, оскільки більшість завезених в Україну машин цьому стандарту не відповідають.
При цьому, розуміючи масштаб проблеми, влада готова піти на певні поступки у питанні екологічних норм і провести одноразову акцію, яка стосуватиметься вже ввезених в Україну авто.
"Ми можемо зробити акцію для машин, які в'їхали до 1 січня 2018 року, але щоб їх розмитнити, ви повинні бути їх власниками. (Багато українців їздять на "бляхах" за довіреністю, машини в такому випадку оформляються на іноземну фірму. - ЕП.) Ви маєте виїхати і пройти всі митні процедури", - пояснює Южаніна.
Всі готові до компромісу?
Не зовсім. Присутній на зустрічі директор виконавчої дирекції Федерації роботодавців України Сергій Петренко заявив, що ФРУ категорично проти введення будь-яких пільг для авто із стандартами нижче "Євро-5".
Таку ж позицію висловила координатор автомобільного комітету Європейської бізнес-асоціації Олена Бучка.
"Ми проти того, щоб знімати стандарти "Євро-5". Якщо ми візьмемо авторинок України, у нас середній вік транспортних засобів 20 років. Якщо ми хочемо піти далі і мати на дорогах брухт, то можемо знімати всі євростандарти", - каже вона.
Представник компанії "Єврокар" також виступила проти зниження екологічних норм, однак підтримала пропозицію щодо одноразової акції для тих авто, які вже перебувають в Україні.
При цьому у "Єврокарі" категорично проти розмитнення за заниженою ставкою акцизу. Мова йде про знижку 70%, передбачену у "молдавському варіанті".
"Не можна ділити громадян на дві категорії. Якщо за екологічними нормами можна піти на поступки, то розмитнювати треба за чинними ставками", - сказала представник компанії.
Таку ж позицію висловила більшість присутніх депутатів.
Знижку нададуть усім?
Остаточного варіанту вирішення проблеми ще не існує. На зустрічі напрацьовувалися пропозиції для обговорення. Одна з таких виникла у голови парламентського комітету під час заходу.
Южаніна запропонувала давати знижку 70% на акциз тільки тим особам, які можуть надати довідку про отримання на території України доходу, з якого сплачені податки в розмірі хоча би 2-4 тис євро.
"Я не хочу, щоб люди, які не платять в бюджет, скористалися цією нормою. Я не знаю, як інакше пояснити українцям, чому ми окремим громадянам робимо такі знижки", - сказала вона.
Южаніна також повідомила, що крім першої частини "молдавського законопроекту", яка була надана активістам і ще буде опрацьовуватися, існує друга, незмінна.
"У другій частині прописані заборони. Вона тяжка, але ви обов'язково маєте ознайомитися", - сказала голова комітету.
Представники АЄС найближчим часом повинні отримати обидві частини законопроекту для ознайомлення. На це активісти попросили два тижні.
"Ми почули певні тези, нам озвучили якісь цифри. Ми просимо час на обговорення до наступного сесійного тижня", - сказав голова АЄС Олег Ярошевич.
"Ми сформуємо пропозиції, які задовольнятимуть нашу сторону і людей, які поки залишилася без авто. Ми все економічно обґрунтуємо і в середу принесемо готовий результат", - підсумував активіст.
Тож переговори щодо цього питання, скоріш за все, продовжаться за два тижні.
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
| Лідери Європи радять Зеленському не погоджуватися на вимоги РФ без гарантій безпеки з боку США – WSJ |
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


Європейський Союз і країни G7 ведуть переговори про заміну "стелі" цін
на російську нафти повною забороною доступу РФ до морських послуг з
метою зменшення доходів від енергоносіїв, які дозволяють Кремлю
фінансувати війну проти України.
У розмові взяли участь президент Франції Емманюель Макрон, канцлер
Німеччини Фрідріх Мерц, голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн та інші
лідери. 
Державна служба геології та надр України продала спеціальний дозвіл
на розробку Любинецької нафтогазової площі у Львівській області.
Верховна Рада не розглядатиме питання запровадження ПДВ для фізичних осіб-підприємців.
Стабильное качество фарша — одно из ключевых условий для успешной кухни.
Независимо от формата заведения, будь то бистро или гастрономический
ресторан, консистенция, структура и свежесть мясной массы определяют
уровень блюда.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
Верховна Рада ухвалила закон про
державний бюджет на 2026 рік. Документ у другому читанні та в цілому
підтримали 257 народних депутатів.
Комітет Верховної Ради з питань бюджету схвалив законорпоєкт "Про державний бюджет на 2026 рік" до другого читання.
Міністр закордонних справ Норвегії Еспен Барт Ейде оголосив про рішення
уряду надати ще пів мільярда доларів на програму PURL, спрямовану на
фінансування американської зброї для ЗСУ.
Німеччина надасть додаткові $200 млн на ініціативу Prioritised Ukraine
Requirements List (PURL) щодо закупівлі американської зброї для України
та додатково виділить EUR25 млн до Комплексного пакету допомоги в рамках
Трастового фонду НАТО
Відповідні зміни закріплені постановою Кабінету міністрів №1555 "Деякі
питання підтримки мобільності громадян України в рамках ініціативи "3
000 кілометрів Україною" від 2 грудня, яка опублікована на урядовому
порталі.
Уряд Швеції оголосив про надання Україні нового пакета цивільної
допомоги на суму понад 1,1 млрд шведських крон (100 млн євро) для
задоволення найнагальніших потреб у відновленні та зміцненні стійкості
країни.
Україна пропонує власникам ВВП-варантів, випущених на номінальну суму $2
млрд 591,219 млн обміняти їх з коефіцієнтом 1,34 на нові амортизовані
єврооблігації України B із погашенням у 2030-32 роках та виплатити за
такий обмін грошову винагороду у розмірі до 7%, йдеться у пропозиції на
Ірландській фондовій біржі та у постанові Кабінету міністрів №1554 від 1
грудня.
Італійська компанія Prada Group у вівторок повідомила про завершення
угоди щодо придбання свого колишнього конкурента - модного дому Versace.
У листопаді 2025 року український ринок нових авто продовжив зміщуватися в бік електромобілів.
Соціологи зіткнулися з новим ризиком, оскільки великі мовні моделі (LLM)
здатні видавати себе за людей і проходити стандартні перевірки якості.
Понад третину нових легкових автомобілів, проданих у світі цього року, виготовлено в КНР.
Усі інші проєкти відходять на другий план заради покращення ChatGPT.
Функція працює лише між абонентами, які збережені одне в одного в контактах і використовують стандартний додаток для дзвінків.
Xiaomi EV продовжує стрімко нарощувати свої позиції на ринку електромобілів