Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

«Укртранснафта» прокоментувала закупівлі угорського дизелю з «премією» в 225 доларів

15 лютого "Економічна правда" опублікувала матеріал про закупівлі "Укртранснафтою" дизпалива з Угорщини за цінами, які могли перевищувати вартість пального, що імпортували інші держкомпанії в той самий період.

Перед публікацією ЕП звернулась до "Укртранснафти" з проханням надати свої коментарі, однак на момент виходу статті відповіді не отримала.

Компанія надіслала пояснення своїх закупівель через два дні після виходу публікації. Коментар УТН дуже розлогий, розміром ледь не з усю статтю.

Якщо коротко передати суть, то "Укртранснафта" заявляє, що оприлюднені в статті ціни на її дизель - це попередня вартість ресурсу, а фінальна начебто є більш привабливою, ніж у інших учасників ринку.

Нижче наводимо свої коментарі до позиції "Укртранснафти".

"Укртранснафта" заявляє, що зафіксовані нами пікові ціни на її дизель - це попередня ціна. Так би мовити, її спочатку завантажують у митну базу, а вже наступного місяця дивляться на поведінку котирувань Platts і формують остаточну ціну.

Попередня декларація на дизель по ціні 1 512 доларів за тону - у грудні, остаточна з ціною 1 144 долара за тону - у січні, але саме за грудневу поставку. Потім "Укртранснафта" бере і робить дивне порівняння - дивиться на сайтах "Нафторинку" і "Enkorr" які ж ціни в Україні станом на дати її "остаточних" розмитнень, і бачить, що вони нижчі за ринок.

Пояснимо в чому баг на такому прикладі. 15 грудня "Укртранснафта" задекларувала на митниці імпорт 8 тисяч тон дизелю по 1 513 доларів за тону. А потім у січні порахувала, що це занадто, і для оподаткування вказала митну ціну вже лише 1 134 долара за тону.

У свою чергу нафтогазівський трейдер ТОВ "Нафтогаз ойл трейдинг" 11 грудня задекларував розмитнення 2 тисяч тон дизелю по 1 086 доларів. Причому саме так як вказує "Укртранснафта" - це вже остаточна декларація.

Ще більш інтригуючі речі відкриваються на другому аргументі "Укртранснафти".

Вона вважає "помилкою" порівнювати премію постачальнику у її контракті 225 доларів за тону з 99 доларами "Укрзалізниці".

Мовляв, залізничники поверх цієї премії ще оплачують логістику - перелив у порту, перевалку з європейської на українську колію, власне їзду по рейкам. Мовляв саме тому вартість залізничного дизелю в остаточних декларація за грудень сягала 1 321 долара за тону. І це на 187 доларів дорожче від "укртранснафтівських" 1 134 долара за тону.

Ми з'ясували, що фактурна ціна "Укрзалізниці" по тим інвойсам становила 1 167 доларів. Тобто логістика справді додавала залізничникам 154 долара (1 321 мінус 1 167). І в сумі з премією УЗ 99 доларів це становить 253 долари, що вище від премії "Укртранснафти" 225 доларів. Але є нюанс.

Виявилось, що фактурна ціна самої "Укртранснафти" до копійки дорівнює митній ціні.

Тобто якщо "Укрзалізниця" показує митниці інвойс з ціною купівлі дизеля як товару, а потім декларує зверху видатки на логістику, то "Укртранснафта" зберігає в таємниці структуру своєї закупівельної ціни. І саме у цьому може бути секрет успіху підопічних Олексія Чернишова.

По-перше, "Укртранснафта" купує дуже дешевий угорський дизель. Орбан вибив з Євросоюзу для себе пільгу - дозвіл на продовження отримання дешевої російської нафти по трубопроводу.

При чому за іронією долі, цей трубопровід проходить по території України, і ми фактично забезпечуємо Орбану можливість отримання дешевої сировини для виробництва дизелю.

По-друге, "Укртранснафта" імпортує дизель по "трубі Медведчука". Це дуже дешевий спосіб транспортування. Він у рази дешевше від митарств "Укрзалізниці" з перевалкою по портам і коліям.

А це означає, що дизель "Укртранснафти" просто фізично не можна ставити в рівень з залізничниками. Він апріорі має бути дешевшим. Укупі з "орбанівськими знижками" різниця має бути набагато більшою від отієї різниці 187 доларів з ціною УЗ, якою хизується УТН.

По-третє, "Укртранснафта" заводить через швейцарську "прокладку" "Нафтогазу". А хто далі у ланцюжку до угорського виробника "MOL" - комерційна таємниця за сімома печатками.

 

ТЕГИ

Курс НБУ на сьогодні
 
за
курс
uah
%
USD
1
39,5345
 0,1025
0,26
EUR
1
42,3098
 0,0112
0,03

Курс обміну валют на вчора, 10:03
  куп. uah % прод. uah %
USD 39,3729  0,01 0,03 39,9288  0,00 0,00
EUR 42,1825  0,05 0,12 42,9621  0,03 0,07

Міжбанківський ринок на вчора, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 39,5300  0,10 0,26 39,5550  0,09 0,24
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес