Фінансові новини
- |
- 05.12.25
- |
- 23:24
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
«Укртранснафта» прокоментувала закупівлі угорського дизелю з «премією» в 225 доларів
14:30 20.02.2023 |

15 лютого "Економічна правда" опублікувала матеріал про закупівлі "Укртранснафтою" дизпалива з Угорщини за цінами, які могли перевищувати вартість пального, що імпортували інші держкомпанії в той самий період.
Перед публікацією ЕП звернулась до "Укртранснафти" з проханням надати свої коментарі, однак на момент виходу статті відповіді не отримала.
Компанія надіслала пояснення своїх закупівель через два дні після виходу публікації. Коментар УТН дуже розлогий, розміром ледь не з усю статтю.
Якщо коротко передати суть, то "Укртранснафта" заявляє, що оприлюднені в статті ціни на її дизель - це попередня вартість ресурсу, а фінальна начебто є більш привабливою, ніж у інших учасників ринку.
Нижче наводимо свої коментарі до позиції "Укртранснафти".
"Укртранснафта" заявляє, що зафіксовані нами пікові ціни на її дизель - це попередня ціна. Так би мовити, її спочатку завантажують у митну базу, а вже наступного місяця дивляться на поведінку котирувань Platts і формують остаточну ціну.
Попередня декларація на дизель по ціні 1 512 доларів за тону - у грудні, остаточна з ціною 1 144 долара за тону - у січні, але саме за грудневу поставку. Потім "Укртранснафта" бере і робить дивне порівняння - дивиться на сайтах "Нафторинку" і "Enkorr" які ж ціни в Україні станом на дати її "остаточних" розмитнень, і бачить, що вони нижчі за ринок.
Пояснимо в чому баг на такому прикладі. 15 грудня "Укртранснафта" задекларувала на митниці імпорт 8 тисяч тон дизелю по 1 513 доларів за тону. А потім у січні порахувала, що це занадто, і для оподаткування вказала митну ціну вже лише 1 134 долара за тону.
У свою чергу нафтогазівський трейдер ТОВ "Нафтогаз ойл трейдинг" 11 грудня задекларував розмитнення 2 тисяч тон дизелю по 1 086 доларів. Причому саме так як вказує "Укртранснафта" - це вже остаточна декларація.
Ще більш інтригуючі речі відкриваються на другому аргументі "Укртранснафти".
Вона вважає "помилкою" порівнювати премію постачальнику у її контракті 225 доларів за тону з 99 доларами "Укрзалізниці".
Мовляв, залізничники поверх цієї премії ще оплачують логістику - перелив у порту, перевалку з європейської на українську колію, власне їзду по рейкам. Мовляв саме тому вартість залізничного дизелю в остаточних декларація за грудень сягала 1 321 долара за тону. І це на 187 доларів дорожче від "укртранснафтівських" 1 134 долара за тону.
Ми з'ясували, що фактурна ціна "Укрзалізниці" по тим інвойсам становила 1 167 доларів. Тобто логістика справді додавала залізничникам 154 долара (1 321 мінус 1 167). І в сумі з премією УЗ 99 доларів це становить 253 долари, що вище від премії "Укртранснафти" 225 доларів. Але є нюанс.
Виявилось, що фактурна ціна самої "Укртранснафти" до копійки дорівнює митній ціні.
Тобто якщо "Укрзалізниця" показує митниці інвойс з ціною купівлі дизеля як товару, а потім декларує зверху видатки на логістику, то "Укртранснафта" зберігає в таємниці структуру своєї закупівельної ціни. І саме у цьому може бути секрет успіху підопічних Олексія Чернишова.
По-перше, "Укртранснафта" купує дуже дешевий угорський дизель. Орбан вибив з Євросоюзу для себе пільгу - дозвіл на продовження отримання дешевої російської нафти по трубопроводу.
При чому за іронією долі, цей трубопровід проходить по території України, і ми фактично забезпечуємо Орбану можливість отримання дешевої сировини для виробництва дизелю.
По-друге, "Укртранснафта" імпортує дизель по "трубі Медведчука". Це дуже дешевий спосіб транспортування. Він у рази дешевше від митарств "Укрзалізниці" з перевалкою по портам і коліям.
А це означає, що дизель "Укртранснафти" просто фізично не можна ставити в рівень з залізничниками. Він апріорі має бути дешевшим. Укупі з "орбанівськими знижками" різниця має бути набагато більшою від отієї різниці 187 доларів з ціною УЗ, якою хизується УТН.
По-третє, "Укртранснафта" заводить через швейцарську "прокладку" "Нафтогазу". А хто далі у ланцюжку до угорського виробника "MOL" - комерційна таємниця за сімома печатками.
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


У розмові взяли участь президент Франції Емманюель Макрон, канцлер
Німеччини Фрідріх Мерц, голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн та інші
лідери. 
Державна служба геології та надр України продала спеціальний дозвіл
на розробку Любинецької нафтогазової площі у Львівській області.
Верховна Рада не розглядатиме питання запровадження ПДВ для фізичних осіб-підприємців.
Європейська комісія в середу офіційно запропонувала внести Росію до
власного чорного списку країн з високим ризиком відмивання грошей і
фінансування терористичної діяльності.
Стабильное качество фарша — одно из ключевых условий для успешной кухни.
Независимо от формата заведения, будь то бистро или гастрономический
ресторан, консистенция, структура и свежесть мясной массы определяют
уровень блюда.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
Київмедпрепарат має багатомільйонні борги, суд на вимогу кредитора призначив розпорядника майна
За перший день старту програми "3000 км Україною" українці оформили понад 4000 квитків до або із прифронтових регіонів.
Найближчим часом будуть заповнені вакантні місця у наглядовій раді АТ "Укроборонпром" та інших оборонних підприємств.
Квитки, які братимуть участь у програмі «3000 км Україною», становитимуть до 10% загального обсягу місць у низький період.
Національний банк України (НБУ) за результатами безвиїзного нагляду
встановив порушення вимог законодавства на платіжному ринку з боку АТ
"Укрпошта" та застосував до компанії захід впливу у вигляді письмового
застереження.
Кабінет міністрів переводить ДП "Ліси України" у статус акціонерного
товариства, але 100% акцій залишаються у власності держави, повідомила
премʼєр-міністр Юлія Свириденко.
Одне з провідних підприємств важкого машинобудування в Україні довели до банкрутства
У листопаді 2025 року український ринок нових авто продовжив зміщуватися в бік електромобілів.
Соціологи зіткнулися з новим ризиком, оскільки великі мовні моделі (LLM)
здатні видавати себе за людей і проходити стандартні перевірки якості.
Понад третину нових легкових автомобілів, проданих у світі цього року, виготовлено в КНР.
Усі інші проєкти відходять на другий план заради покращення ChatGPT.
Функція працює лише між абонентами, які збережені одне в одного в контактах і використовують стандартний додаток для дзвінків.
Xiaomi EV продовжує стрімко нарощувати свої позиції на ринку електромобілів
Samsung офіційно показала свій перший потрійний складаний смартфон -
Galaxy TriFold. Модель стане доступною в Кореї 12 грудня, а згодом вийде
на ринки Китаю, Тайваню, Сінгапуру та ОАЕ. У першому кварталі 2026 року
смартфон також має з'явитись в США.