Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Пил від гальмівних колодок токсичніший за вихлопи дизельного двигуна - дослідження

13:53 18.02.2025 |

Транспорт

 

Вчені Університету Саутгемптона (University of Southampton) виявили, що мікроскопічні частинки, які виділяються внаслідок зносу гальмівних колодок, можуть бути небезпечнішими для легенів, ніж вихлопи дизельних автомобілів. Дослідження, опубліковане Biomedcentral у журналі Particle and Fibre Toxicology, пов'язує високу концентрацію міді в колодках із посиленням токсичного впливу.

Раніше основна увага зосереджувалася на вихлопах автомобілів, проте існують й інші джерела забруднення повітря - знос шин, дорожнього покриття та гальмівних колодок. Саме ці фактори сьогодні є головними винуватцями забруднення повітря твердими частинками (PM) у Великій Британії та Європі.

Пил від гальмівних колодок токсичніший за вихлопи дизельного двигуна - дослідження

 "Не пов'язані з вихлопними газами" джерела забруднення нині відповідальні за більшу частину викидів твердих частинок (ТЧ) від транспортних засобів у Великій Британії та деяких частинах Європи. Ілюстрація: Particle and Fibre Toxicology

Дослідники з Університету Саутгемптона перевірили чотири різних типи гальмівних колодок з різним хімічним складом:

* Низькометалеві,
* Напівметалеві,
* Неазбестові органічні,
* Гібридно-керамічні.

Найнебезпечнішими для легеневих клітин виявилися неазбестові органічні колодки - вони викликали запалення та інші маркери токсичності навіть більше, ніж частинки дизельного вихлопу. Друге місце за шкідливістю посіли керамічні колодки. Обидва типи містять велику кількість міді.

Пізніше дослідники прибрали мідь із частинок і помітили, що токсичність знизилася. Це вказує на необхідність обмеження її використання в гальмівних системах.

Автори дослідження зазначають, що навіть перехід на електромобілі не зробить дороги "чистими". Хоча вони не мають вихлопів, частинки, що утворюються під час гальмування та руху, залишатимуться проблемою. Законодавство ж, яке зараз регулює лише вихлопні викиди, може бути недостатньо ефективним для захисту здоров'я людей у майбутньому.

За матеріалами: gagadget.com
 

ТЕГИ

Курс НБУ на понеділок
 
за
курс
uah
%
USD
1
41,3955
 0,0130
0,03
EUR
1
47,0253
 0,0210
0,04

Курс обміну валют на сьогодні, 10:16
  куп. uah % прод. uah %
USD 40,9217  0,17 0,42 41,5710  0,10 0,25
EUR 46,5490  0,20 0,43 47,3776  0,16 0,34

Міжбанківський ринок на сьогодні, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,3900  0,01 0,03 41,4250  0,03 0,07
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес