Фінансові новини
- |
- 06.12.25
- |
- 10:21
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
Європейські порти забиті вщент: мита Трампа спричинили логістичний колапс
12:59 30.06.2025 |

Нестабільна митна політика Дональда Трампа у поєднанні з низьким рівнем води у річках спричинили найгірший логістичний збій у Європі з часів пандемії COVID-19, попереджають судноплавні та логістичні компанії.
Про це повідомляє газета Financial Times.
Баржі змушені днями чекати на завантаження товарів, а контейнеровози простоюють у чергах. Найбільше постраждали порти Роттердама, Антверпена і Гамбурга. Очікується, що ситуація триватиме щонайменше кілька місяців.
"Усі великі хаби переповнені", - каже Цезар Лейкенаар, керівник нідерландської судноплавної компанії WEC Lines. За його словами, чимало європейських портів працюють на межі потужностей.
Альберт ван Оммен, директор логістичної компанії Euro-Rijn Group (Нідерланди), вважає, що це - найсерйозніший збій із часів пандемії, коли порти були перевантажені, а персоналу бракувало.
Ці проблеми стали ще одним ударом по глобальній логістиці, яка до того дозволяла компаніям зберігати мінімальні запаси, покладаючись на стабільні поставки.
Компанія Contargo (Німеччина) повідомляє, що баржі чекають у середньому по 66 годин на завантаження в Антверпені та 77 годин у Роттердамі. Раніше завантаження проводилося за чітким графіком.
Каспер Еллербек із DHL Німеччина зазначив, що поки затримки не призвели до зупинок виробництва через брак компонентів, але така «драма» цілком можлива.
"Морські судна прибувають із запізненням на 3-5 днів, і баржі не можуть завантажитися вчасно. У підсумку споживач отримує товари із затримкою", - додає ван Оммен.
Компанії вказують на головні причини:
* різкі зміни тарифної політики США під керівництвом Трампа, що змусили судноплавні лінії змінювати маршрути;
* низький рівень води на Рейні після сухої весни, що обмежує завантаження барж;
* зміна альянсів між судноплавними компаніями, зокрема припинення співпраці між Maersk (Данія) та MSC (Швейцарія), що спричинило тимчасовий хаос.
Також потоки імпорту з Азії до Європи різко зросли, адже через високі американські мита азійські компанії переорієнтувалися на європейський ринок. За оцінками DHL, імпорт контейнерів з Азії до Європи зріс на 7% у річному вимірі.
"Частина обсягів, які раніше йшли до США, тепер перенаправляються до Європи", - пояснив Еллербек.
Оператори терміналів у портах - здебільшого приватні компанії - терміново набирають персонал і закуповують обладнання для полегшення ситуації.
У порту Роттердама компанія ECT визнала, що працює з великим навантаженням, як і більшість портів Північної Європи.
Компанія DP World, яка володіє терміналами в Антверпені та Роттердамі, заявила, що вживає всіх заходів для зменшення збоїв і продовжує інвестувати в потужності.
Портова адміністрація Антверпена-Брюгге визнала «тривале підвищення рівня завантаженості», але зазначила, що система працює в межах запланованих резервів.
Втім, деякі експерти вважають, що вирішення проблеми буде тривалим.
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


У розмові взяли участь президент Франції Емманюель Макрон, канцлер
Німеччини Фрідріх Мерц, голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн та інші
лідери. 
Державна служба геології та надр України продала спеціальний дозвіл
на розробку Любинецької нафтогазової площі у Львівській області.
Верховна Рада не розглядатиме питання запровадження ПДВ для фізичних осіб-підприємців.
Європейська комісія в середу офіційно запропонувала внести Росію до
власного чорного списку країн з високим ризиком відмивання грошей і
фінансування терористичної діяльності.
Стабильное качество фарша — одно из ключевых условий для успешной кухни.
Независимо от формата заведения, будь то бистро или гастрономический
ресторан, консистенция, структура и свежесть мясной массы определяют
уровень блюда.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
Словенія планує виділити близько 43 мільйонів євро до кінця року на
закупівлю американського озброєння для потреб Сил оборони за програмою
PURL.
Уряд Норвегії вирішив замовити у Німеччині ще два додаткові підводні човни.
Швейцарія після відповідного рішення Ради ЄС теж схвалила оновлення
механізму щодо призупинення безвізового режиму для громадян третіх
країн.
Від початку своєї дії ініціатива PURL забезпечила близько 75% усіх ракет
для комплексів Patriot і близько 90% ракет для інших систем ППО, які
постачаються Україні.
Сполучені Штати вимагають від Європи взяти на себе більшість оборонних
можливостей НАТО, від розвідки до ракет, до 2027 року. Цей стислий
термін видався деяким європейським чиновникам нереалістичним.
Канцлер Німеччини Фрідріх Мерц відкинув передачу Сполученим Штатам
заморожених на території ЄС російських активів, що, за інформацією ЗМІ,
було предметом мирних переговорів, які просуває адміністрація Дональда
Трампа.
У листопаді 2025 року український ринок нових авто продовжив зміщуватися в бік електромобілів.
Соціологи зіткнулися з новим ризиком, оскільки великі мовні моделі (LLM)
здатні видавати себе за людей і проходити стандартні перевірки якості.
Понад третину нових легкових автомобілів, проданих у світі цього року, виготовлено в КНР.
Усі інші проєкти відходять на другий план заради покращення ChatGPT.
Функція працює лише між абонентами, які збережені одне в одного в контактах і використовують стандартний додаток для дзвінків.
Xiaomi EV продовжує стрімко нарощувати свої позиції на ринку електромобілів
Samsung офіційно показала свій перший потрійний складаний смартфон -
Galaxy TriFold. Модель стане доступною в Кореї 12 грудня, а згодом вийде
на ринки Китаю, Тайваню, Сінгапуру та ОАЕ. У першому кварталі 2026 року
смартфон також має з'явитись в США.