Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Перший у світі вуглецевий танкер прибув до Норвегії. Він транспортуватиме CO2 на дно моря

 

У Норвегію прибуло перше судно в межах масштабного проєкту із вилову та зберігання викидів вуглекислого газу в Північному морі. Це частина стратегії країни, спрямованої на перетворення перспективної, але дорогої технології на комерційний бізнес. Про це інформує Bloomberg.

Танкер Northern Pioneer стане одним із чотирьох спеціалізованих суден, що транспортуватимуть вуглекислий газ із промислових підприємств до сховища поблизу Бергена. Там відходи будуть закачані в соляний водоносний горизонт на глибину понад 1,6 км під морським дном.

Ця ініціатива є частиною амбітного проєкту Longship, який має стати першим у світі великим центром уловлювання та зберігання промислових викидів CO2 (CCS). Європейські країни, зокрема Німеччина та скандинавські держави, роблять ставку на CCS як інструмент скорочення забруднення в таких секторах, як виробництво цементу, добрив і сталі.

Попри потенціал, ця технологія залишається складною й дорогою. На сьогодні CCS переважно існує у форматі пілотних проєктів, і Longship має стати першим повномасштабним тестом життєздатності таких ініціатив.

Норвегія прагне зайняти лідерські позиції у сфері уловлювання та зберігання вуглецю. Країна виділила мільярди крон на розвиток проєкту Longship, що має стати критично важливим випробуванням для цієї технології.

Першим клієнтом Northern Lights стане цементний завод компанії Heidelberg Materials AG, розташований на південь від Осло. Очікується, що судно розпочне уловлювання викидів CO2 у середині 2025 року.

У межах першої фази проєкту планується закачувати та зберігати до 1,5 млн тонн CO2 на рік.

Якщо технологія виявиться ефективною, Longship може стати моделлю для подальшого розвитку CCS у Європі, відкриваючи нові можливості для декарбонізації промисловості та боротьби з кліматичними змінами.

Довідка

Перший у світі комерційний танкер Northern Pioneer для перевезення зрідженого вуглекислого газу (CO2) збудувала компанія Dalian Shipbuilding Industry Co. Ltd., що входить до китайської державної суднобудівної корпорації. Судно завдовжки 130 м і завширшки 21,2 м зможе перевозити 7500 кубометрів зрідженого CO2. Судно працює переважно на зрідженому природному газі (LNG). Власником судна є компанія Northern Lights, яка є спільним підприємством нафтових гігантів Equinor ASA, Shell Plc і TotalEnergies SE.

За матеріалами: ЛIГАБiзнесIнформ
Ключові теги: Норвегія
 

ТЕГИ

Курс НБУ на понеділок
 
за
курс
uah
%
USD
1
42,0567
 0,1271
0,30
EUR
1
48,9961
 0,2303
0,47

Курс обміну валют на вчора, 10:00
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,8958  0,01 0,03 42,4442  0,01 0,02
EUR 48,8600  0,00 0,00 49,5377  0,03 0,07

Міжбанківський ринок на вчора, 17:00
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,9800  0,18 0,42 42,0200  0,17 0,41
EUR 48,9150  0,30 0,60 48,9500  0,29 0,59

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес