Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Банкіри вважають можливий 5-відсотковий податок на чистий процентний дохід податковою дискримінацією

 

Ухвалення законопроєкту №9656 "Про особливості оподаткування чистого відсоткового доходу банків" про 5-відсотковий податок на нього може дестабілізувати ринок фінансів і державних цінних паперів, а також створить труднощі для формування обов'язкових резервів банками, вважають члени Асоціації українських банків (АУБ).

"Податок на чистий процентний дохід є абсолютно необґрунтованим, оскільки після нарахування чистого процентного доходу, банк матиме адміністративні витрати, витрати на оплату праці та інші витрати для ведення своєї операційної діяльності", - ідеться в листі президента АУБ Андрія Дубаса профільному парламентському комітету, переданому агентству "Інтерфакс-Україна".

"Тому додатковий податок за логікою мав бути ініційований з чистого прибутку, а не з доходу, як передбачено згідно із законопроєктом №9656", - наголошується в документі.

На думку Асоціації, законопроєкт порушує три основні засади податкового законодавства України: забезпечення однакового підходу до всіх платників податків; нейтральність оподаткування (встановлення податків і зборів у спосіб, що не впливає на конкурентоспроможність платника) та єдиний підхід до встановлення податків і зборів, визначення на законодавчому рівні всіх обов'язкових елементів податку.

Представники банківського сектору також вважають необґрунтованим порівняння показників минулих років з поточними у зв'язку з високим рівнем невизначеності та зростанням портфеля непрацюючих (NPL) і реструктуризованих кредитів.

Недоречним, на їхню думку, є і порівняння з податковим навантаженням європейських країн, оскільки вони не воюють і не стикаються з такими високими ризиками.

Також банкіри, посилаючись на 4 статтю Податкового кодексу України, нагадали, що зміни щодо податків і зборів можуть ухвалюватися не пізніше шести місяців до початку нового бюджетного періоду.

АУБ попросила долучити її представників до засідань комітету під час розгляду законопроєкту №9656.

Крім того, на пресконференції в асоціації цього тижня керівники банків додали, що введення такого податку призведе до зниження ставок за депозитами приблизно на 1 відсотковий пункт, а також стимулюватиме заміну відсоткових доходів на комісійні в продуктах банків. Банкіри додали, що зі зниженням облікової ставки і ставок на ринку чистий процентний дохід також буде стрімко знижуватися, і це буде видно вже в другому півріччі цього року.

АУБ об'єднує як приватні банки і банки з іноземним капіталом, так і державні банки.

Як повідомлялося, голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, його перший заступник Ярослав Железняк, Мар'яна Безугла, Богдан Торохтій, Максим Бужанський і група інших народних депутатів зареєстрували в Раді 28 серпня законопроєкт №9656 "Про особливості оподаткування чистого відсоткового доходу банків", що передбачає оподаткування чистого відсоткового доходу банків за ставкою 5% (додатково до сплати податку на прибуток).

Гетманцев зазначив, що за першу половину 2023 року відсоткові доходи банків сягнули 141 млрд грн, зокрема завдяки операціям із державними цінними паперами - 73,5 млрд грн, а чисті відсоткові доходи за цей самий період становили 93,6 млрд грн, збільшившись порівняно з довоєнним періодом 2021 року на 75%.

"Таким чином, нарощування операцій із державними цінними паперами призвело до отримання рекордних надприбутків банками", - вважає він.

За оцінкою Гетманцева, у разі запровадження запропонованої законопроєктом моделі додаткові надходження до бюджету за 2023 рік могли б становити близько 10 млрд грн.

"Передбачається, що податок на надприбуток діятиме протягом 2024-2026 рр.", - додав голова комітету.

"Питання непросте, наразі оцінюємо", - прокоментував раніше пропозицію про додаткове оподаткування банків заступник голови Нацбанку Сергій Ніколайчук на фейсбук-сторінці.

Водночас співвласник віртуального Монобанку Олег Гороховський різко розкритикував таку ініціативу депутатів в умовах нинішньої рекордно високої частки держави в банківській системі.

"Тобто держава планує наповнити бюджет, вводячи додатковий податок на свій прибуток, який і так повністю дістається державі", - написав він у соцмережах.

Банкір додав, що пропозиція обкласти додатковим податком чистий процентний дохід банків призведе до пропорційного збільшення ними ставок за кредитами.

За матеріалами: Економічна правда
 

ТЕГИ

Курс НБУ на 22.11.2024
 
за
курс
uah
%
USD
1
41,2860
 0,0327
0,08
EUR
1
43,4659
 0,0976
0,22

Курс обміну валют на 22.11.24, 10:21
  куп. uah % прод. uah %
USD 40,9832  0,03 0,08 41,6355  0,01 0,01
EUR 43,2364  0,17 0,39 44,0045  0,15 0,33

Міжбанківський ринок на 22.11.24, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,2950  0,02 0,06 41,3000  0,02 0,05
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес