Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

У центрі уваги: ринок тестує нові обсяги імпорту бензину

 

Різке зростання котирувань на бензин у середині червня і призвело до суттєво збільшення вартості цього автомобільного пального. Але був у бензину фактор, який суттєво напружував ситуацію, - різке зростання попиту на імпорт.

Усе це змусило ринок бігти удвічі швидше, що призвело навіть до законодавчих змін у частині обов'язкового додавання біоетанолу. Все це дуже нагадало гарячі дні 2022 року, коли ринок подолав найгострішу кризу у своїй історії.

З моменту стрімкого підвищення котирування бензину злетіли на $100/т (3,75 грн/л), але вже наприкінці червня майже повернулися до докризових значень. Проте за цей нетривалий період трейдери встигли законтрактували чималі обсяги бензину, які продовжують надходити на ринок й підтримувати ціни.

Разом з тим уже мали місце і нові «посткризові», й більш дешеві партії, які почали тягнути гуртові ціни донизу.

Гальмує здешевшання пального й зростання валютного курсу. Як свідчать дані Мінфіну, за місяць євро зросло на 1,84 грн/€, що тільки на акцизі додало майже 0,60 грн/л.

У центрі уваги: ринок тестує нові обсяги імпорту бензину

 

Легше, але не дуже

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», станом на 1 липня вартість А-95 зменшилась порівняно з ціновим піком на 1,72 грн/л, до 51,74 грн/л. Це слабке заспокоєння, якщо врахувати, що в місячній динаміці приріст становив 4,73 грн/л, з максимальним зростанням у моменті до 6,45 грн/л (53,46 грн/л).

Станом на 1 липня на півдні середня вартість пального становить 51,84 грн/л. Пропозиції стартують від 51,70 грн/л у «Юкас Петроліуму» до 52,50 грн/л у «Солар Оілу».

Через обмежені обсяги ресурсу з біоетанолом і зняття штрафів за продаж «безалкогольного» бензину на південь повернувся Е0. Найбільш помітним гравцем по бензину стали «гали», які першими розпечатали південний напрямок партіями з OMV Petrom.

За наявними даними, у хлопців зі Львова дуже великі плани: джерела в компанії кажуть, що все законтрактовано обсяги, які здатні перекрити весь потенційний попит. Такі ж розлогі плани начебто й в «Укрнафти».

Активно почав надходити 95-й бензин з Молдови. Так, за тиждень з 23 по 29 червня було імпортовано на 28% більше, ніж за весь травень, - 4,04 тис. т. Покупцями були як трейдери, так і регіональні мережі.

Зі слів одного з південних трейдерів, наразі бензин у Молдові проданий на тиждень вперед.

«Ми контрактували Е0 минулого тижня у четвер. А тільки в середу або навіть у четвер цього тижня станемо на завантаження», - додав він.

Почав надходити з країни і Е5 виробництва OMV Petrom. Крім того, через попит зафіксовані румунські постачання марки Е10 (від 7 до 10% біоетанолу - ek) з термінала Oscar Downstream.

Позаминулого тижня було імпортовано майже 1 тис. т такого бензину, коли в травні тижневі обсяги в середньому становили близько 330 т. Більш активно поїхало пальне від Oscar після впровадження обов'язкового додавання біоетанолу.

На заході у прикордонних областях ціни на бензин А-95 варіюються в межах 51-53 грн/л (Волинська область), 50,95-51,60 грн/л (Львівська) і 50,50-51,05 грн/л (Закарпатська). У Чернівецькій області на сухопутному кордоні з Румунією ОККО пропонує за 52,10 грн/л.

Через польсько-український кордон основним постачальником залишається ORLEN Lietuva. Минулого тижня звідти надійшло 14,6 тис. т бензину (+48% до обсягів тижнем раніше), що є історичним максимумом.

Зріс на 34% імпорт з Польщі, до 6,3 тис. т, з яких 160 т Е10. Пальне з місткістю спирту 7,8-9,7% привіз з Unimot ОККО.

Крім того, Е10 їхав і зі Словаччини, і з Латвії. З першого напрямку з базису Progress Trading везли «Петра Вест» (АЗС «Свої») і «Елерон» (АЗС Eleron): 0,433 тис. т, з другого - «Олас»: 2 бензовози.

Водночас постачання з Німеччини скоротилося до 0,79 тис. т з 3,6 тис. т тижнем раніше. У середині місяця звідти надійшла партія безспиртового бензину обсягом 1,33 тис. т для UPG.

Загалом минулого тижня в країну було завезено 35,3 тис. т А-95, що на 45% більше, ніж тижнем раніше. На майже такий відсоток зріс і імпорт А-98, до 0,96 тис. т. Обсяги надходили з Польщі й Литви.

У червні середньодобовий імпорт бензинів зріс порівняно з травнем на 5%, до 3,5 тис. т. Відносно аналогічного періоду минулого року зниження становило майже 8%.

* * *

Трейдери активно контрактують бензин, що в недалекій перспективі може обернутись профіцитом продукту, як це давно вже є на ринку дизпального. Також схоже на те, що спиртовмісним бензинам доведеться знову зачекати, оскільки в умовах дозволу на Е0 переплачувати за Е5 ніхто не буде.

Щодо цін, то вони продовжать йти донизу, і не виключено, що згодом потягнуть за собою роздріб, який на тлі кризи вистрибнув за 60 грн/л, і це неабияк засмутило споживачів.

За матеріалами: EnKorr
 

ТЕГИ

Курс НБУ на сьогодні
 
за
курс
uah
%
USD
1
42,1838
 0,0196
0,05
EUR
1
49,2264
 0,0004
0,00

Курс обміну валют на вчора, 10:09
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,8818  0,12 0,29 42,4339  0,12 0,28
EUR 48,8582  0,03 0,07 49,5029  0,04 0,09

Міжбанківський ринок на вчора, 17:00
  куп. uah % прод. uah %
USD 42,1550  0,04 0,08 42,1950  0,05 0,11
EUR 49,2115  0,07 0,15 49,2415  0,09 0,18

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес