Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Травневий імпорт LPG зріс на чверть

Травневий імпорт LPG зріс на чверть

 

Імпорт скрапленого газу в Україну в травні 2025 року становить 77,5 тис. т, що на 27% більше, ніж у квітні, й на 8% менше за аналогічний період минулого року. Це рекордний показник із вересня 2024 року, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Кількість імпортерів порівняно з квітнем збільшилась на 12% і становила 86 компаній.

Найбільший обсяг - 10 тис. т - традиційно привезла «БРСМ-Нафта». Це на 10% менше, ніж у квітні. Трейдер зменшив постачання суднами на 17% (8,2 тис. т), частково компенсувавши це автомобільними обсягами з Польщі й залізничними - з Румунії й Угорщини.

Друге і третє місця посіли «Надєжда» і «Авантаж», збільшивши закупівлі на 90% і 93%, до 7,1 тис. т і 6,9 тис. т відповідно. Якщо компанія «Авантаж» уже потрапляла до «трійки» цього року, то для «Надєжди» - це вперше з вересня 2024 року. Більшість обсягу (84%) полтавської компанії припала на залізницю, географія імпорту охопила такі країни як Польща, Румунія, Угорщина, Чехія, Болгарія й Німеччина. Компанія також розмитнила 0,41 тис. т турецького LPG з Likitgaz Dagitim, який привезла «БРСМ».

«Авантаж» майже порівну розділив свої закупівлі між автомобільним і морським транспортом. Компанія у 14 разів (0,55 тис. т) наростила закупівлю бутану у молдовського трейдера Euro LPG, ставши для нього єдиним українським покупцем, і в 9 разів (1,07 тис. т) - у Pakar Jacek (Польща), забезпечивши 72% продажів польського трейдера. Морський газ для «Авантажу» везли AGTG і «Мартін Трейд» з термінала Aygaz (Туреччина).

Суттєво зросли - на 75%, до 3,9 тис. т - і відвантаження у «Данкор Трейду». Компанія, окрім газу з Aygaz (3,5 тис. т, +60%), привезла судном Orinda 0,31 тис. т пального з City Gas (Румунія). Решту ресурсу з судна пропонувала ринку Bulmarket.

На 43% наростив обсяги «Мартін Трейд» (4,6 тис. т), на 46% - «Газтрон» (3 тис. т). Перший збільшив морські постачання з 1,8 тис. т у квітні до 3,8 тис. т, другий - залізничні з 0,23 тис. т до 1,3 тис. т, привізши вагонами-цистернами партію пального (1,05 тис. т) з Чехії виробництва Orlen Unipetrol.

Водночас «Вігазтрейд», ОККО і «Сентуріон» знизили обсяги на 35%, 5% і 7%, до 6,2 тис. т, 4 тис. т і 2,7 тис. т.

В імпортерах засвітилася «Паралель», розмитнивши 2,12 тис. т газу з Aygaz, який для неї судном Mona (IMO: 9187837) привіз AGTG. До цього компанія імпортувала продукт торік у травні.

Травневий імпорт LPG зріс на чверть

 

Основні обсяги продукту продовжують надходити морем. У травні відвантаження на південні термінали по річці Дунай залишилися майже на рівні квітня - 35 тис. т (+2%). Але якщо у квітні основні обсяги надходили з Румунії, то у травні - з Туреччини (57% від імпорту морем, або 19,8 тис. т). 14.8 тис. т турецького газу надійшло з термінала Aygaz, решта - з Likitgaz Dagitim суднами «БРСМ».

Постачання суднами з Румунії зменшилося на 39% (11,9 тис. т). Основні втрати поніс Unicom Oil Terminal, обсяги з якого знизилися у 2,1 раза, до 5,5 тис. т. Але завдяки зростанню автопартій Румунія залишилася найбільшою країною-постачальником газу, сумарно завізши 25,6 тис. т пального.

Загалом автопартії зросли на 50%, до 29,3 тис. т. Найбільше пального газовозами везли з Румунії (10,7 тис. т, +61% до обсягів квітня) і Литви (9,8 тис. т, +24%).

На мапі імпорту з'явилися відвантаження з Латвії й Молдови (по майже 0,55 тис. т з кожного напрямку). Весь обсяг було привезено з Latvijas Propana Gaze й Euro LPG відповідно.

Постачання з Польщі вантажівками хоч і зросло на 38% (6,3 тис. т), але залишилося суттєво нижчим за середній помісячний показник минулого року (12 тис. т). Bialchem Group залишився найбільшим експортером газу, хоч його обсяги й зменшилися на 20% (1,97 тис. т). Постачання з Pakar Jacek, в основному завдяки закупівлі «Авантажем» важкого газу густиною 570 кг/м3, збільшилися у 4 рази, до 1,48 тис. т. Поновили продажі українським трейдерам PKN Orlen (0,34 тис. т) і Unimot (0,45 тис. т).

Але основний приріст відбувся в постачанні залізницею, обсяги якої зросли на 90%, до найбільших з вересня 2024 року 13,3 тис. т, завдяки закупівлям «Надєжди».

Травневий імпорт LPG зріс на чверть

За матеріалами: enkorr.ua
 

ТЕГИ

Курс НБУ на понеділок
 
за
курс
uah
%
USD
1
42,0567
 0,1271
0,30
EUR
1
48,9961
 0,2303
0,47

Курс обміну валют на вчора, 10:00
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,8958  0,01 0,03 42,4442  0,01 0,02
EUR 48,8600  0,00 0,00 49,5377  0,03 0,07

Міжбанківський ринок на вчора, 17:00
  куп. uah % прод. uah %
USD 41,9800  0,18 0,42 42,0200  0,17 0,41
EUR 48,9150  0,30 0,60 48,9500  0,29 0,59

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес