Авторизация

Ім'я користувача:

Пароль:

Новини

Топ-новини

Фінансові новини

Фінанси

Банки та банківські технології

Страхування

Новини економіки

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий комплекс

Право

Міжнародні новини

Україна

Політика

Бізнес

Бізнес

Новини IT

Транспорт

Аналітика

Фінанси

Економіка

ПЕК (газ та електроенергія)

Нафта, бензин, автогаз

Агропромисловий ринок

Політика

Міжнародна аналітика

Бізнес

Прес-релізи

Новини компаній

Корирування

Курс НБУ

Курс валют

Курс долара

Курс євро

Курс британського фунта

Курс швейцарського франка

Курс канадського долара

Міжбанк

Веб-майстру

Інформери

Інформер курсів НБУ

Інформер курс обміну валют

Інформер міжбанківські курси

Графіки

Графік курсів валют НБУ

Графік курс обміну валют

Графік міжбанківській курс

Експорт новин

Інформація про BIN.ua

Про сайт BIN.ua

Реклама на сайті

Контакти

Підписка на новини

Ціни на дизельне пальне в Україні продовжують спускатися вниз

 

Ціни на дизельне пальне в Україні продовжують спускатися вниз, попри спроби зростання протягом останніх днів лютого. Водночас вартість бензину, навпаки, незначно зросла.

У тижневій динаміці європейські котирування на пальне майже не змінилися, а ось у місячній - бензин здорожчав в середньому на $50/т (1,7 грн/л), а дизельне пальне, навпаки, здешевшало в Середземномор'ї на $40/т (1,5 грн/л), на півночі Європи - на $23/т (0,88 грн/л). Своєю чергою середня гуртова ціна на бензин в Україні протягом лютого зросла на 1,13 грн/л, на ДП - на 0,68 грн/л.

В останній тиждень зими ціна на дизельне пальне на півдні країни коливались у межах 42,75-44 грн/л. Зі слів трейдерів, такий діапазон був комфортним для роботи.

«Вдається працювати хоч і не з великим, але плюсом», - зазначили в одній із компаній.

Нижче від середньої ціни на цьому напрямку пропонували дизель компанії «Ексон» і «Азарес». Як повідомив один із респондентів з паливного ринку, «Ексон» стартував від 42,6 грн/л.

Хоч і не значно суттєве, але все-таки покращення, відбулося в попиті. Після блокування польсько-українського кордону компанії з центральних і східних областей відновили закупівлю ресурсу на півдні, пожвавши там невеселу ситуацію з попитом. Крім того, почали надходити запити і від аграріїв.

«Поки це не так відчутно, але чекаємо», - поділився сподіваннями один із трейдерів.

Окремі південні імпортери вже почали готуватися до початку сезону. Всі опитані трейдери у березні хочуть збільшити імпорт, що вже викликає занепокоєння, оскільки, м'яко кажучи, нестачі пропозицій немає.

На заході країни вартість дизелю становила 44,5-46 грн/л. Подовжена логістика через закриття кордону з Польщею змусила деякі компанії відмовитися від імпорту й переорієнтуватись на внутрішній ринок, зокрема на ті ж ресурси з півдня.

«Хоч нам це виходить загалом дещо дорожче, але дешевше, ніж стояти зараз на кордоні», - зазначили в одній із західних компаній.

Ціни на дизельне пальне в Україні продовжують спускатися вниз

 

Незважаючи на те, що відвантаження через польський кордон зменшилося, дефіциту пального в західних областях трейдери не відчувають.

Щодо бензину, то на півдні вартість цього виду пального варіюється в межах 45,00-46,5 грн/л, на заході - 45,50-46,5 грн/л.

Із заходу на південь

Ситуація на кордоні з Польщею без змін - погана. Це впливає на постачання ДП автомобільним транспортом. Як раніше повідомляв enkorr, протягом останніх чотирьох тижнів обсяги розмитнення дизпального й бензину, що надходять із Польщі, Латвії й Литви, скоротилися майже в 4 рази, до 5,5 тис. тонн.

Впливає блокування й на самих поляків. На наступний тиждень Orlen Lietuva анонсувала зниження премій на дизельне пальне на майже $30/т. Водночас премія на бензин майже не зміниться (+$2/т). Українські компанії вже порахували ціни на 4-10 березня: бензин у межах 41,99-42,40 грн/л, ДП - 40,99-41,10 грн/л.

Та, окрім перекриття польських КПП, відвантаження з Литви може ускладнитися блокуванням польсько-литовського кордону. Так, із 1 березня фермери анонсували тижневе блокування прикордонного переходу «Кальварія-Будзіско».

Не так просто привезти пальне і через Словаччину. Імпортери розповідають про довжелезні черги на польсько-словацькому кордоні, що логічно з погляду збільшення тиску на «непольські» ділянки.

На румунському напрямку все стабільно: відвантаження авто і залізницею відбувається в штатному режимі. За 25 днів лютого середньодобовий імпорт бензину з цього напрямку зріс на 61% порівняно з січнем, до 1 тис. т, а дизельного пального, навпаки, знизився на 16%, до 3,5 тис. т.

Ціни на дизельне пальне в Україні продовжують спускатися вниз

 

Ще одним колись значним напрямком постачання пального є Болгарія. Після того, як у жовтні 2023 року певна кількість болгарських базисів потрапила у список терміналів з додатковою перевіркою, частка постачань з цього напрямку значно зменшилася. Наразі більша частина дизелю (76% за 2024 рік) і майже весь бензин відвантажується з баз поблизу Софії. Вартість пального з цього напрямку протягом минулого тижня знижувалась. Наприклад, згідно з telegram-каналом компанії «УНТК», вартість дизелю з Софії знизилася на 1 грн/л і становить 42 грн/л.

Поки, окрім котирувань і курсу валют, паливні компанії не бачать чинників, які б найближчим часом уплинули на ціни на пальне на українському ринку. У березні вони очікують зростання попиту, але багато що залежатиме від погоди й від того, скільки привезуть ресурсу. Поки є відчуття нового переливу ринку.

За матеріалами: EnKorr
 

ТЕГИ

Курс НБУ на завтра
 
за
курс
uah
%
USD
1
39,6702
 0,1986
0,50
EUR
1
42,5205
 0,3372
0,80

Курс обміну валют на сьогодні, 10:29
  куп. uah % прод. uah %
USD 39,3652  0,00 0,00 39,8952  0,02 0,05
EUR 42,1717  0,03 0,07 42,9630  0,01 0,03

Міжбанківський ринок на сьогодні, 11:33
  куп. uah % прод. uah %
USD 39,7000  0,25 0,63 39,7200  0,25 0,63
EUR -  - - -  - -

ТОП-НОВИНИ

ПІДПИСКА НА НОВИНИ

 

Бізнес