Фінансові новини
- |
- 20.12.25
- |
- 09:55
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
Оптовий ринок пального: забуте відчуття дефіциту
14:11 16.10.2023 |

Минулий тиждень був дуже напруженим для учасників оптового ринку. Вперше з грудня 2022 року трейдери відчули ознаки ситуативної нестачі пропозицій дизпального. Втім, поки це не призвело до зростання цін, проте й очікуваного падіння не відбулося.
Усю увагу ринку було сконцентровано на півдні, де з 5 жовтня було призупинено розмитнення палива з молдавського й болгарського напрямків. Нагадаємо, це відбулося через звернення СБУ до Енергомитниці з вимогою інформувати про надходження пального з цих напрямків для додаткової перевірки.
Тим часом, за даними enkorr, деякі партії все ж таки було розмитено. Зі слів трейдерів, пощастило болгарським вантажам компанії «Трейдлім» («Стейлед»), хоча у самій компанії це спростували. «Трейдлім» не імпортує пального вже чотири місяці», - сказала в слухавку жінка, яка назвалася представником компанії.
Черги на півдні призвели до активних пошуків продукту на інших базисах постачань. Це автоматично спровокувало скупчення паливовозів у порту «Констанца» й інших прикордонних переходах, які залишилися поза увагою правоохоронців. Згідноз даними сервісу «єЧерга» черга справді є: на румунських КПП час очікування становить 7-11 днів.
Одним із очікуваних кроків трейдерів стало перекидання уваги на північний напрямок. Це також призвело до зростання напруги, яка спостерігалася тут і до останніх подій на півдні. Та ж «єЧерга» показувала, що в черзі на польсько-українських КПП доводиться витрачати 9-10 днів.
Іншим індикаторомсростаючого попиту стали повідомлення про підвищення премій польськими продавцями. Як повідомляв enkorr, деякі пропозиції сягали +$90-120/т до котирувань CIF. Але опитані польські трейдери кажуть, що такий рівень націнки пропонують ті, в кого немає вільного ресурсу, проте є бажання протестувати психіку українських контрагентів. «Так, премії будуть зростати, зокрема через поступовий перехід на зимову марку, але більше $10-20/т ми не очікуємо», - прокоментували в потужній трейдерській компанії Польщі.
Стоїмо!
Склалася непроста ситуація. З одного боку, «митні» проблеми призвели до зменшення постачання з найбільш дешевих напрямків, що мало б підштовхнути ціну догори. З іншого, на початку жовтня європейські котирування ДП почали знижуватися. За минулий тиждень (з 6 по 12 жовтня) південні котирування впали на $50/т (до $880/т), а на півночі Європи - на $49/т (до $896/т). Це створює потенціал зниження гуртових цін мінімум на 1,5 грн/л.
За фактом ринок відреагував майже непомітним зниженням на 0,25 грн/л (49,25 грн/л). Вочевидь два чинники з протилежними знаками врівноважили ситуацію.
Дивно, але вартість дизпального на півдні зменшилася навіть більше, ніж у середньому по ринку, - на 0,5 грн/л і перебувала у межах 46-48,5 грн/л.
У західному регіоні ДП можна було придбати за 47-49,5 грн/л, або на 0,25 грн дешевше, ніж тижнем раніше.
У північному й центральному регіонах цінники на дизельне пальне за тиждень також скинули по 0,25-0,5 грн/л, до 49,5 грн/л і 50,5 грн/л відповідно.
Червоний жовтень
За даним enkorr, загалом із 5 по 12 жовтня кількість розмитнених бензовозів зменшилася на 22% порівняно з позаминулим тижнем. Тим часом обсяг ввезеного ДТ збільшився на 7%.
Оперативні дані кажуть про те, що запаси дизелю в країні знижуються. Одна з причин - безпекова.
«Ми висушуємо бази й переходимо на реалізацію з коліс. Усі розуміють, що масовані осінні обстріли попереду», - каже власник великої мережі АЗС.
При зменшенні запасів черги на кордоні можуть підсушити ринок і призвести до локального дефіциту.
«У центральних областях уже відчувається нестача дизельного пального. Ми не змогли оперативно купити навіть кілька бензовозів», - прокоментував один із невеликих трейдерів.
У цих умовах багато що залежатиме від оперативності й безперебійності постачань, з чим зберігаються проблеми як на півдні, так і на півночі. Дехто на ринку вважає, що проблеми на польському кордоні можуть зникнути одразу після виборів, які відбудуться 15 жовтня.
Динаміка середніх цін на пальне у дрібному гурті в Україні, грн/т
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


Саміт Європейського Союзу затвердив рішення про спільне запозичення для України на суму 90 млрд євро.
Президент України Володимир Зеленський повідомив, що поки що не зміг
отримати розгорнуту відповідь про алгоритм дій США в рамках гарантій
безпеки Україні на випадок повторної агресії РФ.
Власники 99,06% ВВП-варантів, які перебувають в обігу на загальну суму $2,635 млрд, підтримали їх повний обмін на звичайні єврооблігації України, йдеться у біржовому повідомленні України у четвер.
З 1 січня 2027 року платники єдиного податку з доходом від 1 млн грн повинні будуть сплачувати 20% ПДВ
Кабінет міністрів України дозволив Міністерству фінансів понаднормово
запозичити 55 млрд грн. Їх планують використовувати на початку
наступного року.
Кожен власник складу рано чи пізно стикається з банальною проблемою -
місця не вистачає. Товарів стає більше, асортимент росте, а стіни
приміщення залишаються на місці.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
Цього тижня ціни на нафту впали нижче за $60 за барель, оскільки
інвестори намагаються зрозуміти прагнення президента США Дональда Трампа
припинити розв'язану росією повномасштабну війну проти України й
витіснити президента Венесуели Ніколаса Мадуро.
Індекс відновлення ділової активності (ІВДА) в Україні погіршується
третій місяць поспіль і з 0,03 у жовтні знизився до 0 у листопаді,
свідчать результати щомісячного опитування підприємств, проведеного
Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД).
У результаті перегляду переліків об'єктів критичної інфраструктури уряду
вдалося вивільнити щонайменше 800 МВт електричної потужності, повідомив
заступник міністра енергетики України Олександр В'язовченко на
ранковому брифінгу в п'ятницю.
Регулятор банківського ринку вважає, що Верховна Рада повинна відійти від практики мораторіїв на роботу з NPL
Щорічне зростання чистих гривневих кредитів бізнесу прискорилося до 35%, а роздрібного кредитування - до 33%.
Міжнародні партнери із початку 2025 року
передали Україні 962 од. обладнання для розподіленої генерації, завдяки
якому в енергосистему додано понад 450 МВт генеруючих потужностей.
На перших з початку війни місячних аукціонах за європейськими
правилами розподілені всі 804 МВт запропонованої потужності міждержавних
перетинів з Угорщиною, Словаччиною та Румунією для імпорту
електроенергії в січні 2026 року, передає Енергореформа.
Йдеться про застосунок, пов'язаний із Sei - блокчейном рівня Layer 1,
який створили спеціально для торгівлі цифровими активами. Застосунок
попередньо встановлюватимуть на всі нові смартфони Xiaomi, що
продаватимуться за межами материкового Китаю та США.
За словами спікерів, одразу після початку повномасштабного вторгнення РФ
у лютому 2022 року Україна перенесла критичні масиви даних до
дата-центрів на території ЄС. Уже в 2023 році стратегія була
трансформована в бік створення суверенних національних дата-центрів із
підтримкою транскордонних рішень резервного копіювання.
Google анонсувала новий експериментальний веббраузер під назвою
Disco, що орієнтований на інтеграцію ШІ у процес перегляду сторінок.
Першою функцією браузера стала GenTabs - віджети, створені на основі
відкритих вкладок, історії чатів і запитів користувача.
AMD може розглядати 2-нм техпроцес Samsung для випуску майбутніх
чипів. Про це повідомляють джерела з Південної Кореї.
Європейський Союз розглядає можливість п'ятирічної відстрочки своєї
заборони на використання двигунів внутрішнього згоряння після сильного
тиску з боку деяких найбільших автомобільних країн регіону.
Зловмисники застосовують нову схему для поширення шкідливого ПЗ Atomic
macOS Stealer (AMOS), використовуючи довіру користувачів до чат-ботів на
зразок ChatGPT від OpenAI чи Grok від xAI. Про це повідомляє Huntress у
своєму дослідженні.
У листопаді український автопарк поповнили понад 11 тис.
автотранспортних засобів на акумуляторних джерелах живлення (BEV). Це
майже втричі більше, ніж у листопаді торік.