Фінансові новини
- |
- 15.12.25
- |
- 02:14
- |
-
RSS - |
- мапа сайту
Авторизация
![]() | |
|
"Спочатку робіть, що потрібно. Тоді – те, що можливо. Лиш тоді ви побачите, що робите неможливе" Св. Франциск Асізський |
S&P підвищило рейтинг УЗ з «CC» до «CCC» через виплату в січні купонів за єврооблігаціями
23:12 31.01.2025 |

Міжнародне рейтингове агентство S&P Global Ratings підвищило довгостроковий кредитний рейтинг АТ "Укрзалізниця" (УЗ) та її єврооблігацій з "CC" до "CCC" після виплати компанією 9 січня та 15 січня купонів за єврооблігаціями з погашенням у 2026 та 2028 роках.
"У січні 2025 року АТ "Укрзалізниця" виплатила купон за єврооблігаціями з погашенням у 2026 та 2028 роках, що дозволило компанії уникнути дефолту за облігаціями... Рейтинги АТ "Укрзалізниця" підвищено до рівня "ССС-" за купонними виплатами; прогноз "Негативний", - йдеться в повідомленні S&P на його сайті.
В S&P повідомили, що ризик дефолту УЗ після виплати купонного доходу зменшився, але не зник, враховуючи значний тиск на ліквідність компанії, спричинений війною в Україні та високу невизначеність щодо фінансової спроможності українського уряду надавати подальшу підтримку компанії.
Зазначається, що негативний рейтинг "ССС" відображає високі ризики для виплат по обслуговуванню боргу УЗ.
Рішення УЗ здійснити виплати по купонах в січні було прийнято в зв'язку з впевненістю, що влада схвалить підвищення тарифів, вважають в S&P.
"Хоча ліквідність УЗ суттєво погіршилась, ми розуміємо, що від керівництва компанії ми отримали інформацію про те, що зараз існує більша ймовірність підвищення тарифів у 2025 році, що може дещо покращити здатність УЗ генерувати грошові потоки, хоча остаточного рішення про підвищення тарифів ще не було прийнято", - ідеться в повідомленні рейтингового агентства.
S&P висловили занепокоєння у зв'язку з тим, що підвищення тарифів може дещо посилити здатність УЗ генерувати грошові потоки, проте водночас може спричинити скорочення вантажної бази для перевезень, оскільки "не всі клієнти будуть готові платити за високими тарифами".
В S&P допускають, що УЗ доведеться реструктуризувати графік платежів або оголосити дефолт за борговими виплатами протягом наступних 6-12 місяців, оскільки без додаткового державного втручання або значного скорочення операційних витрат наявна ліквідність за такий строк буде вичерпана.
У агентстві нагадали, що в 2025 році виплати УЗ за купонами будуть невисокими - близько $45 млн, а великий платіж компанії доведеться здійснити тільки в липні 2026 року - $703 млн.
У повідомленні S&P зазначається, що агентство може знизити рейтинг УЗ, якщо вважатиме, що компанія не здатна здійснити боргові виплати відповідно до графіку погашення протягом наступних 6-12 місяців.
Раніше повідомлялось, що УЗ в січні заявила про намір виплатити купони, що припадають на січень, за своїми єврооблігаціями на $594,9 млн із погашенням 9 липня 2026 року та $300 млн із погашенням 15 липня 2028-го. Перед цим компанія повідомила, що вирішила капіталізувати відсотки за єврооблігаціями-2026 зі ставкою 8,25% на суму $108,28 млн, що збільшує обсяг цього випуску до $703,18 млн, тоді як за єврооблігаціями-2028 зі ставкою 7,875% - на суму $51,9 млн, що збільшує випуск до $351,9 млн.
16 грудня 2024 року УЗ, як і двома роками раніше, запустила процедуру витребування згоди утримувачів єврооблігацій на відтермінування купонних платежів, що підлягають сплаті в січні та липні 2025 року, до січня 2026 року, однак не змогла отримати їх згоди. Необхідність продовження мораторію на виплати ще на рік компанія пояснила значним зниженням обсягів вантажоперевезень у другій половині 2024 року, різким зростанням витрат через інфляцію, спричинену ескалацією військової агресії, а також високим ступенем невизначеності навколо потенційного схвалення підвищення тарифів.
Допомогу в спробі ввести його "Укрзалізниці" надавали Dragon Capital і J.P.Morgan Securities.
Після цього міжнародне рейтингове агентство Standard&Poor`s знизило рейтинг "УЗ" до "CC" із "CCC+". S&P Global Ratings також присвоїло компанії рейтинг "СС".
Як відомо, в 2024 році УЗ збільшила обсяг вантажних перевезень на 17,9% порівняно з попереднім роком - до 174,9 млн т. Компанія оцінювала EBITDA у четвертому кварталі 2024 року на рівні близько 1,0 млрд грн після зниження до 3,3 млрд грн у третьому кварталі 2024 року з 6,6 млрд грн і 6,9 млрд грн у першому та другому. У результаті компанія очікувала, що 2024 року її чистий збиток становитиме від 1,5 млрд грн до 2,5 млрд грн, залежно від обмінних курсів і пов'язаних із цим витрат, а також наслідків російських атак.
В кінці 2024 року УЗ підготувала пропозиції щодо індексації тарифів на перевезення вантажів на 37% у 2025 році. Остаточне рішення має ухвалити Міністерство розвитку громад і територій України.
ТЕГИ
ТОП-НОВИНИ
ПІДПИСКА НА НОВИНИ
Для підписки на розсилку новин введіть Вашу поштову адресу :


Посли Європейського Союзу прийняли рішення про скасування принципу
одностайності щодо продовження "заморозки" активів РФ, повідомляє
редактор європейського відділу Радіо "Свобода"
Представники України і США провели першу зустріч групи, яка працюватиме
над документом щодо економічного відновлення. Зокрема, в них взяли
участь Володимир Зеленський і гендиректор інвесткомпанії BlackRock.
Постпреди країн-членів Євросоюзу дали згоду на поетапну відмову від
імпорту газу з РФ до кінця 2027 року. Для набрання чинності закону його
ще має схвалити Європарламент.
Євросоюз хоче якнайшвидше завершити створення спецтрибуналу щодо
злочину агресії проти України, який стосується наказу володаря Кремля
Владіміра Путіна напасти на Україну.
Володимир Зеленський є демократично обраним президентом України, а
наступні президентські вибори мають відбутися, коли цього дозволять
умови.
Стабильное качество фарша — одно из ключевых условий для успешной кухни.
Независимо от формата заведения, будь то бистро или гастрономический
ресторан, консистенция, структура и свежесть мясной массы определяют
уровень блюда.
В Україні стартував оборонний збір на 1 млрд грн для захисту від "Шахедів". Про це повідомляє пресслужба Фонду Сергія Притули. Проєкт під назвою "Єдинозбір" проводиться фондом спільно з 412 бригадою Nemesis та Світовим Конґресом Українців.
Стабільну роботу Укрзалізниці у 2025 році вдалося забезпечити завдяки
низці оптимізаційних заходів у компанії та підтримці з резервного фонду
бюджету.
Підрозділ Групи Світового банку IFC 10 грудня оголосив про інвестування в
акціонерний капітал двох страхових компаній в Україні - "Княжа" та USG.
Національний банк України (НБУ) у листопаді 2025 року застосував заходи
впливу до двох банків і двох небанківських фінустанов за порушення вимог
законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації доходів,
одержаних злочинним шляхом, а також валютного законодавства.
Київмедпрепарат має багатомільйонні борги, суд на вимогу кредитора призначив розпорядника майна
За перший день старту програми "3000 км Україною" українці оформили понад 4000 квитків до або із прифронтових регіонів.
Найближчим часом будуть заповнені вакантні місця у наглядовій раді АТ "Укроборонпром" та інших оборонних підприємств.
Квитки, які братимуть участь у програмі «3000 км Україною», становитимуть до 10% загального обсягу місць у низький період.
Китайська компанія Biwin розпочала продаж перших накопичувачів нового формату - Mini SSD, назва якого говорить сама за себе.
Ford та Renault Group повідомили про укладення угоди щодо спільного
випуску двох електромобілів під брендом Ford для європейського ринку у
2028 році.
Віцепрезидентка Європейської комісії Тереза Рібера заявила, що
Європейський Союз не піддасться тиску з боку США щодо контролю над
компаніями Кремнієвої долини.
Китайські виробники смартфонів активізували зусилля, щоб переманити
користувачів Apple, поки компанія постала перед труднощами у запуску
функцій штучного інтелекту в Китаї.
Європейський Союз почав антимонопольне розслідування проти Google
через використання онлайн-контенту для штучного інтелекту, пише CNBC.
Сумарний обсяг сегмента легкових електромобілів за підсумками
листопада становить 13,5 тис., що на 2,3% менше, ніж було у жовтні але
на 143,8% більше відносно показників листопада-2024.
Сполучені Штати дозволять Nvidia (NVDA.O) експортувати процесори H200,
які є другими за потужністю чипами штучного інтелекту. Ці чипи
відправлятимуться до Китаю, а з таких продажів стягуватиметься 25% мита.